Omgång 1: Skellefteå AIK - HV71

Tycker ändå det varit bra fart på HV i första. Laine har synts mest, både på gott och ont.

Tycker HV var bättre första 10 men SAIK kommer till bättre chanser.

Sen att Laine tappar huvudet som vanligt. Herregud.

En helt okej första period o man får vara nöjd. Man krigar och skapa sina chanser, finns nått att bygga på helt klar. SAIK tar över lite med sina PP och gör ett slumpmål. BP funkar bra men PP funkar inte som vanligt :wink:. Laine är het o brukar vara bäst när han är förbannan så bliir inte överraskad han gör ett mål ikväll. Med tanke på SAIK sägs vara gudar av media och HV ett lag som hör hemma i div5 så ser de bra ut :laughing:

  • Bra start känns det som, fram till Laines 2+2. Löjligt att det blir fyra minuter, en tvåa hade jag köpt, aldrig två!

  • Sandberg köttade på fint i BP.

  • Målet styrs in via O´byrnes skridsko när han går ner på knä. Inte säkert den hade gått in annars, kanske i stolpen, kanske utanför. Riktigt synd för jag hade en go känsla innan Laine åkte ut.

*EDIT: Kan kommentatorn sluta kalla Eidstedt för Eidestedt?

Jag tycker HV71 gör en väldigt bra första period. Enda minuset är Laine’s 2+2.
Tycker annars Laine har sett riktigt het och varit en av de bättre spelarna, med undantag för hans 2+2.
Skellefteå har en jävla röta på målet men man förtjänar väl sin tur, antar jag…

Hyfsad förstaperiod, lite slarvigt emellanåt i egen zon när vi har pucken.

PP, nu blir det mål… 5 mot tre?

Matchtrådens inlägg! :wink: Bra humor! 5 mot 3 nu! ZAIK får smaka på sin egen medicin - Kom igen nu PP-gudarna! Mkt bra match av Sandberg - riktig lagspelare!

hhahahah, skoterraggarna trillar :laughing: :laughing: :laughing:

Blire inge mål nu kan alla avgå.

VAFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished:

Vad åker sandberg ut för?

Nu ær domarna jævligt fega!!!

Rätt åt Burström. Snyggt att han ramlar in också.

den andre fick 2+2 så helt ok ändå

Nu måste vi förvalta detta. Kämpa HV!

vad i helvete, avgå ALLA, inklusive riks-idioten som kommenterar och tyckte det va rättvist?

JAAAAAAAAAA MELIN!!!

VEM KRITISERAR MELIN NU?!

JJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAA :laughing: :laughing:

MEEELLE!!! 1-1!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa MELLE