Omgång 10: Frölunda HC - HV71

HAHAHAHA vilket spel grabbar!

Fortsætter vi så hær ær jag ju rædd att dom kør fel væg hem.

Hv gick ned i tempo under pp medan Frölunda steppade upp…

Suck , bättre spela 5v5. Sluta ta utvisningar frölunda

Vi har ju tappat det totalt efter första perioden.

faaaan men riktigt logiskt när frölunda leker i HV:S PP

nä med detta spel vinner vi inte denna match

Nä…detta är ju bedrövligt…slarvigt hela tiden. HV tror de är världsmästare efter 3 vinster, nu är det blåställ på, och sluta bjuda på målen!

Taktisk miss att starta PP med Bengans kedja två gånger om.

Första PP leder till utvisning på Wännström.
I andra tappar vi momentum totalt. Trist.

För övrigt ska Bengan inte spela PP.

Nej! Blir vinst, jag lovar.

Vad har hänt med Markus Ljungh och Önerud? de förlorar varenda närkamp, lilla Brännström framstår som en powerforward i jämförelse med dem. Tycker faktiskt inte de ska ha mycket istid just nu, jag har hållit ett öga på dem i flera matcher nu då alla andra spelare ser okej eller bra ut, men de 2 samt kanske Thuresson från och till, kommer inte alls upp i nivå. Ljungh agerar väldigt klent och passivt hela tiden och ska va glad för målen ha fått till skänks av Tedenby, för inte är det för att Ljungh spelat bra han fått med sig poäng, Wännström har varit mycket aktivare och bättre.

Nja, då måste vi steppa upp ordentligt. För mycket motstuds just nu.

Jaha, där såg man lillebrorsan i båset. Och jag får köra tv istället. Tack din jäkel :neutral_face:

Från total dominans till ridå. 2:a perioden är inte bra. Glöm och kom ut som ett nytt HV71 i 3:e perioden så kan det bära frukt.
Frölunda har även det där lilla extra flytet när HV71 spelarna krockar och går bort sig. Allt började i samband med Brännströms utvisning.
Nya tag i sista perioden och nollställning så kan det bli seger öl ikväll!

Fån figge där ska du passa

lite bättre av hv nu

Där var matchen…HV är inte med idag.

Fffaaaaaannnnnnnn… nu är det kört

Sir ward är ju snabbare på grillerna än Thuresson…

Ok, vi slarvar bort denna matchen totalt. Inte otippat med tanke på Frölundas brakförlust sist. HVs spel i andra ser ut som det gjorde i inledningen av säsongen. Inga puckar studsar vår väg.

1-3. Tid 02:45. (Spezialle för döskallen)

Frölunda lite piggare än Hv.
Tycker inte Hv spelar direkt dåligt men Frölunda är på hugget och vissa HV-spelare syns knappt till…