Omgång 10: HV71 - Brynäs IF

UNDERBART!!! :smiley:

Grymt!

Såg segt ut, men med bra kontroll på pucken. Skönt att det blev utdelning.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa :laughing:

trode de var slut och sågt segt ut men JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Mer än jag som tillfälligt saknar bild?

Tycker alltid Bergström ser så seg och tveksam ut i pp, men han gör lite poäng ändå.
Tack för det!

Men de skymde målvakten bra vid ett tillfälle. Nånting som Hv sällan gör

fan trodde de var mål där…

Försvarsspelet är virrigt…

Hv under press men inga mål som tur är

Men det krävs inte mycket för att det ska bli hönsgård i egen zon. Jag fattar noll av HVs försvarsspel. Vad är det man vill uppnå? Hur vill man spel? Man-man? Zon? Högst oklart! Och spelarna ser helt vilsna ut ibland. Som att de inte vet var de ska vara någonstans, eller vad de ska göra.

Så det finns fortfarande MYCKET att jobba med i försvarsspelet.

Ja det är väldigt mycket hela havet stormar i egen zon. Jag försöker verkligen se tydliga linjer i hur man spelar men detta måste vara över vad min intelligens kan förstå sig på.

Min också tydligen…

Nyman har läst Sun Zi. Jobbar mycket med vilseledning. Synd bara att han hittills bara lyckats vilseleda HV-spelare…

En kollega beskrev sin föredetta arbetsgivares , ett amerikanskt techbolag, försvar mot corporate espionage: “Om inte vi vet vad vi håller på med, så kan omöjligen våra konkurrenter göra det heller” :smiley:

Tyvärr har man ju lärt sig att HV snabbt kan ge bort en ledning eller varför inte en hel match… om Emil får för sig att dribbla i egen zon igen … eller om Emil Andrae spelar gladoffensivt mot Greg Scotts femma …

Det som känns rätt bra är att det mest är femman med Greg Scott som känns riktigt otäck … samtidigt kommer just dessa definitivt att kunna ordna rejält tryck mot HV i slutminuterna om det står jämnt då …

Kritiken mot 17 helt befogad. Skulle kräftgången fortsätta så sätter jag mina pengar på att det är Johansson som får sparken och blir symbolen för misslyckandet (vilket naturligtvis är en oerhörd förenkling). Men han har verkligen varit helt bedrövlig.

För övrigt så håller jag med flera föregående inlägg om backarnas få alternativ i uppspelsfas. Klart de blir fastnålade med tre ryggar i blickfånget…? Håller inte med kritiken om Bertov. Han spelar precis efter sin förmåga. Enkla pass och är rejäl. Känslan är att han är mindre vårdslös i jämförelse med hur han var i Rögle också.

Annars viktigt att poängen hamnar på rätt konton. Hittills helt rätt! Wedin skulle behöva nån pinne också…

Vi är giftiga framåt, gör mål både i pp och bp men spelet i egen zon ser likadant ut som tidigare. Bedrövligt faktiskt att se när vi bara tittar på när Brynäs får leka i vår zon.

:laughing: :laughing: :laughing:

Helt rimligt!!!