Omgång 11: HV71 - Mora IK

[size=150]HV71 - Mora IK[/size]

Mora på hemmais är det som gäller för HV på torsdagskvällen.
Efter förlusten mot Frölunda så är det bra om HV71 kommer
tillbaka till vinnarspåret igen.

Lindbom inför match: hv71.se/artikel/hyh3ajnn7-3 … 71-mora-ik

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Fem extremt viktiga matcher väntar HV innan uppehållet. På pappret ett “enkelt” spelschema.

Mora (H)
Timrå (B)
Brynäs (H)
Örebro (B)
Timrå (H)

Jag har tidigare sagt att jag ger Lindbom 10-15 omgångar innan jag börjar skrika avgå på riktigt. Och jag står fast vid det. Skulle inte HV ha lyft i tabellen efter de här fem omgångarna tror jag man måste ha in en ny röst (eller som jag ofta förespråkat, göra Rahm till huvudtränare).

Och vad krävs för att lyfta? Jag tror det behövs 11-12 poäng för att få häng på topplagen.

Det minsta jag kräver är att man vinner sina tre hemmamatcher efter full tid.

Lindbom och Lundh får hård kritik, med all rätta, för HV:s usla PP. Men man ska inte heller glömma att HV varit ett svagt hemmalag under Lindbom ledning.

15/16 slutade vi 9:a i hemmatabellen. Förra året 7:a, där vi också placerar oss i år. Det är bara guldåret 16/17 som sticker ut, då vi slutade 2:a i den tabellen.

För att HV ska bli ett topplag igen måste man börja vinna på hemmaplan.

Upp till bevis nu, Lindbom!

Tycker ändå spelet sett väldigt bra ut den sista tiden. Känns som att alla kommit in i systemet och allt kuggar i på ett annat sätt en i början. När vi är som bäst så är vi riktigt bra. Dock så har laget en tendens att gå ner sig i vissa perioder och börja slarva med detaljer och då ser det på nåt sätt fruktansvärt dåligt ut. Hvs spel bygger på fart och när vi tappar den så börjar vi sprida puckar och blir stillastående
Och då ser de tyvärr extra dåligt ut. Då får backarna spela pucken på stillastående forwards vilket gör att vi istället dumpar pucken än att ta in den kontrollerat i anfallszon. Sålänge vi spelar med fart och inte tänker för mycket så är vi son böst. Då har vi farten med oss in i anfallszon o kan kontrollera pucken bättre. Så har det sett ut dom sista matcherna o då är vi som sagt bra, men så såg se inte ut i början.

Sen gillar jag vad jag såg av Lundh i sista hv tv all access då han inte alls var nöjd med laget i tredje perioden och lät dom också få veta detta efter matchen. Verkar vara bra driv i ledarna i alla fall. Upp till spelarna nu också.
För sanningen är den att vill vi så kommer vi vara med där uppe denna säsong.
Man måste bara plocka fram inställningen VARJE match.

Ytterell klagar och vips var han med i laguppställningen igen. Svagt. Luktar PW lång väg.

Upp till bevis för Ytterell med andra ord. Om han tycker att han platsar i laget får han helt enkelt visa det. Jag tycker han lyft sig de sista matcherna han spelat, så jag är nyfiken på om han kan fortsätta i samma riktning.

tror inte han får så många minuter, några enstaka för att få lite speltid i bena

HV mot ett skadedrabbat Mora, då kräver iaf jag 3 poäng. Märkligt att Ytterell är ombytt.

Vill man köra på 8 backar ser jag hellre en junior får chansen att visa upp sig lite.

Grannen Björn Geijer kommenterar matchen. Bra. Inget flams.
Efter kung Leif Boork är han en mycket stabil kommentator.

Hämtar sonen i morgon, som går i samma klass som hans son och ska köra en mini-intervju.

Återkommer…

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGG :smiley: :smiley:

Ljungh börjar hitta formen, viktigt med ett snabbt mål :slight_smile:

Jisses va värdelöst…

Skojar du :question: :question:

Faktiskt oerhört märkligt! Kanske den sämsta backen vi haft sen Larsson?,Björk? Totalt vilse i pannkakan detta byte inte ett rätt överhuvudtaget i markeringsspelet på hela jäkla bytet och vips 1-1

Har HV vunnit nån match med Yttrell i laget? han verkar inte alls hitta rätt i det defensiva, blir ju alltid mål när han är på isen av nån märklig anledning.

Herregud va passiva vi blir i egen zon på 1-1 målet. Icke godkänt.
I övrigt var 1-0 en delikatess.

Nämen fantastiskt Ytterell, mål i röven i första bytet…orkar inte

Alltså vet ens Ytterell vad hans uppgift är han ser ju totalt vilse ut när man ser reprisen.

Just nu vinner vi tyvärr inte en kamp därute.

Ja han är helt väck :frowning: