Bortamatch mot träsko. Det finns ju en enorm risk för antiklimax imorgon kväll. Alla HV-fans har de senaste dagarna haft MDMA-rave i hjärnan. Man kan lätt få känslan att denna glädje aldrig kommer ta slut. Det gör den och risken är överhängande att vi har en hyfsad baksmälla i morgon vid denna tidpunkt. Men, framtiden är ljusare än den varit på länge. Med vår italienska kannadick, en allmän effekthöjning i laget rakt igenom och en potentiell defensiv-GOAT på väg in, ja då kanske man till och med kan acceptera att tappa en pinne imorgon och bara vinna i sudden… kanske.
Tre poäng vore dock underbart. Varför slå av på takten. Vi har vunnit mot toppen. Vi kan göra det igen. Det tror jag. Det hoppas jag.
För ovanligheternas skulle ska jag vara lite pessimist. Hör och häpna.
Som Diabolics är inne på så har vi de senaste dagarna varit i någon slags trans. Det kommer krävas extremt mycket för att slå FBK ikväll. Hur Samuelsson med crew kan förbereda laget och få fokus på rätt saker kommer vara en avgörande faktor ikväll. En svår uppgift, men bortsett Lennström känns FBK ganska gubbigt och trögt, men de har tyngd och målskyttar att passa sig för.
Ska man göra ett halvhjärtat försök att flippa resonemanget så är nog spelarna inte lika slut efter ravet. De om några borde känna ännu större vilja att prestera. Det finns några backar som behöver ta fram sitt a-game nu för att få spela. Forwards har fått en signal att Nubben agerar om han känner att han måste och översynen på backsidan är mer eller mindre klar för nu. Nu är det de som måste bevisa att de ska få vara kvar och börja prestera där efter.
Men oavsett hur påkopplade våra spelare är så är FBK borta en tuff match.
Jag tillhör också den något pessimistiska skaran inför kvällen.
Men vill samtidigt påpeka att en förlust inte nödvändigtvis innebär degradering. Det har funnits mycket positivt senaste matcherna.
Jobba vidare på det så kan vi tåla en förlust mot Färjestad borta.
Vesel borta, Tedenfart inte hel, samt ingen ersättare för han tjommen med för stort ego, ja då blir det lite klent med kvaliteten på tredje och fjärde bänkrad.
Håller med här. Ger inte mycket för Bertov, men tycker Torp varit sämre. Han hade en vana att ibland göra mycket “enkla” misstag, redan i HA. I SHL kommer dessa oftare. Ser dock hyfsad ut i sina hittills fåtalet ingripanden idag.