Omgång 12: Frölunda HC - HV71


[list][list]OMGÅNG 12 | Scandinavium | 2012-10-15 | 19:00 | | webbradio |[/list:u][/list:u]

- Tidigare möten:
* Omgång 8 HV71 - Frölunda HC 4 - 1 MT /(M Nilson, P Carlsson, J Fasth, J Davidsson)

- Läget i Frölunda HC:
[i]* Placering: 8 (18p)

  • Senast: MODO Hockey - Frölunda HC 3 - 4 V
  • Bästa Poängplockare: #20 Joel Lundqvist (2+13)
  • Saknas: Pierre Johnsson, Dick Axelsson, Mathis Olimb[/i]

- Läget i HV71:
[i]* Placering: 4 (24p)

  • Senast: HV71 - Rögle BK 3 - 2 V
  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog (4+7)
  • Saknas: Johan Lindström, Oscar Sundh, David Petrasek[/i]

- Notera:
[i]* I Frölunda HC har man förstärkts med: #91 Matt Duchene (LO) och #25 Viktor Stålberg (LO)

  • I HV71 är Sebastian Strandberg tillbaka[/i]

Grymt bra jobbat FirstSwitch!

I övrigt så tror jag att HV vinner i en målrik tillställning

5-3!

Blir tufft ikväll mot FUSKLUNDA HC som tror sig ha rätten att ta in främlingar som tillhör en annan liga och ett annat lag. Men två spelare gör inte ett helt lag, men de vill verkligen till att HV krigar hårt ikväll och är på tårna från nedsläpp.

Kommer gå till förlängning där HV vinner, Frölunda ser farligare ut nu med sina nya lirare

Det avgörs på straffar och Duchene missar och Krog avgör med ett distikt handledskott opp i krysset - [size=85]drömscenario[/size] :wink: Siffrona ristas till 3 - 4.
Målar: #8 R. Rakhshani, #33 E. Fälth , #71 W. Karlsson och #9 J. Krog

Hur som haver så ska det bli intressant att höra synpunkter från dom som är på plats. Förstärkningarna från NHL ska ju lyfta Froggylunda som hoppas likt grodan på långa hopp med framgång.
Men även om de har värvat så har de kassa målvakter.
Dom skräms inte ett skvatt. Bland de sämsta i serien i mitt tycke.

Och jag hoppas att HV knockar Liserbergskaninernas yngel rejäl.
Hoppas på höga siffror och massor av PP mål och minst 1 SH.
Men med fötterna på jorden så tror jag inte det blir så höga siffror, dock HV vinst med 4-2.

Jag tror att det kommer att bli en ganska målrik match med mycket chanser åt båda hållen.
Frölunda har ett riktigt bra lag förutom när det gäller målvakterna som bjuder på minst ett mål per match.
Är inte särskilt orolig för Duchene-kedjan. HV71 brukar vara riktigt bra på att ta hand om “stjärna-kedjor”.
Tippar 5-3 seger till HV71. Krog kommer att käka upp Duchene!
Målskyttar: Krog x2, Nilson, Fälth och Fasth.

Det känns som en väldigt viktig match för HV. Vi måste visa att vi klarar av att vinna mot ett lag med bra NHL-spelare. Duchene är ju riktigt grym. Hoppas HV tänder till och vinner med 5-2 :ugeek:

hum-hå…

Jag hade glädjen att besöka jönnet i lördags och gladdes att se det finaste hockeylaget på jorden, nu skall detta upprepas i min nuvarande hemstad. Jag hoppas naturligtvis att vi kör över Fusklunda och hoppas innerligt att deras senaste desperat-värvningar gör laget förvirrat och att de sjunker ner till den plats de förtjänar. Låt mig “citera” en äkta göteborgare: “Jag vill att ER himmel befrias från både blått och solsken, och att andra behandlar ER som oren”

Få se om man är savvy enough att leverera lite info under matchen till denna tråd.

Då är det lite upp till bevis och se hur Hv står sig mot lag med NHL spelare.
Blev ju botten napp mot Modo.

Tror tyvärr på stryk ikväll, insatsen mot Rögle var inte bra, och trots att vi har elitseriens bästa målvakt så räcker vi inte till ikväll. Frölunda vinner 4-2, sista målet i öppen kasse

Dock ska inte vi inte glömma bort att vi inte hade förlorat fram tils den matchen så att det blev förlust där var kanske inte så konstigt. Det är alltid tufft att spela mot FHC vare sig det är i Kinnarps eller i Scandinavium. HV71 har också haft lätt för att markera och ta bort “stjärnorna” i andra laget i matcherna. Lyckas man med detta samt sätter sina chanser man får kommer vi vinna ikväll. Vinst med 3-1 tror jag

HV:
Krog
Fasth
M.Karlsson (tom kasse)

Frölunda:
Brunnström

Hur blir det med folk från jönnet? Jag läste detta på fotsvettsindianernas forum:

Tror med en dåres envishet på vinnst även ikväll, 3-1 till HV BLÅ. Fasth, Fälth och Fantenberg gör
målen för HV71,NHLundas mål görs av NHL-spelaren Stålberg. :wink:

Jag vänder på ditt resultat när Hv71 inkasserar 6e raka vinsten mot Glennlunda.
Kvällens stänkare blir Krog, Fasth, Pc och Fernholm.

Här kan ni följa pessimisterna och ju närmare matchstart desto roligare läsning.
mittzonen.wildwestsupport.se/vie … ?f=3&t=244

Frölundas offensiv är riktigt bra iår men deras defensiv är inte direkt stabil. Om vi spelar ett kompakt försvarsspel o stressar ut deras forwards har vi en god chans att vinna. Men det är försvaret som är nyckeln i denna match.

Många snackar om NHL-kedjans succe men i praktiken spelade de 2-2 i matchen. Var inne på två baklängesmål. FHC kommer att komma med annan tyngd och självfötroende sedan sist men det gäller för HV att hålla sig på isen och vara täta bakåt. Framåt kommer de att få chanser av ett försvar som inte imponerat hittills och nu saknar Pierre Jonsson.

Kanske som på den goda tiden när Tre Kronor mötte Sovjetunionen och det gällde att hålla tätt de första 10 minuterna och förhoppningsvis den första perioden.
Tror på en anstormning utan dess like från totempålarnas krigare. Rid ut den stormen och sen är det vinst. 4-2 som jag sa tidigare.

Apropå Tre Kronor. Minns en s.k finalmatch i VM 1981. Nollan hölls i första perioden men till slut vann Ryssarna med 13-1.
Men så blir det ju inte nu :wink: :laughing:

hv71.se/artikel/29408/

Davidsson har nu tillsammans med “Skuggan” gjort flest assist i Elitseriens maratontabell, hur långt är det kvar till Jörgen Jönssons poängantal? Han ger även sin syn på kvällens match

Precis, diciplinerat och enkelt i 2 perioder så kan vi köra över dom i 3:e.
Skulle nästan vara nöjd om det “bara” stod 0-1 efter första.

Mitt scenario:

Efter en jobbig 1:a period med boxplay i totalt 6 minuter (Luoma x 3) håller HV ner siffrorna till 1-0.
HV kommer ut bättre i 2:a och trycker ner Frölunda stor del av tiden.
Men utdelningen är inte på top och 1-1 inför 3:e.

Jämn period i 3:e och hockey som den ska spelas.
Frölunda gör 2-1 och HV kvitterar efter det till 2-2 (skott mittzon).
Matt Duchene avgör på straff och hela Göteborg samt Wennerholm/Ros jublar om dessa fantastiska lockout-spelare.

True story :wink: