Omgång 12: Örebro HK - HV71

[size=150]Örebro HK - HV71[/size]

Örebro borta väntar för HV71 på lördagskvällen.
Efter straffsegern i Malmö på torsdagen så skulle det
sitta fint med en trepoängare mot Örebro.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Örebro har tagit mer poäng än deras spel förtjänar. Hoppas det tar stopp imorgon.

Håller helt med förgående. HV möter enligt mig seriens näst sämsta lag efter LHC vilket sluttabllen kommer att visa.
Dom lyckas att vinna över just LHC senast som var bättre p.g.a. bättre effektivitet och bra BP.
Örebro är mycket beroende av Bromé som HV måste stänga ner, har inte Bromé en bra kväll så vinner HV.

Hoppas på fortsatta vinster när jag ej kan se matchen

Håller med till viss del men fem raka segrar och formstarkaste laget i serien just nu skojar man inte bort. Visserligen tre senaste har de motståndarlagen varit LHC, Växjö och Oskarshamn, men de har gott om självförtroende iallafall och slog oss på försäsongen. Kommer bli en svårt match.

En match där man inte alls vet vart Hv71 står i daxläget!
Tycker vi var oerhört bleka och fega i spelet mot Malmö.
Ingen som var beredd att ta skiten för att gå i bräschen!

Örebro är i bra form och har några spetsspelare som kan vara avgörande vilket vi fans är medvetna om men inte vår sportchef!

Idag får vi nog vara glada om det ens blir 1p. Och då fordras det en hel del tur och en målvakt som står på huvudet. Annars blir det 0p.

Om HV leder 10-0 efter två perioder så kanske man har chansen på 3p.

Hahaha sicken vinnarmentalitet! Men tyvärr ligger de en del i de du skriver.
Vi har gått från att vara vinnare till losers på några år…

Satt och kollade ett av mina favoritklipp HV all time tidigare idag: youtube.com/watch?v=-GUqfcn-t84

Vilka tider! Vilket PP!

Jag beskriver HVs vinnarmentalitet. Inte min egen.

Någon som vet varför laguppställningen aldrig stämmer om man jämför med HV71twitter samt Cmores laguppställning innan match??? … Det är alltid skillnad på vilken som är 1:a , 2:a , 3:e samt 4:e line … Femmorna stämmer dock oftast överens , dock är det oftast olika vilken är först i ordningen , det stämmer aldrig

Bara jag som är rätt nöjd med hur HV startat denna säsong?
Många nya spelare och Ljungh o Tedenby inte ersatta (nu Bergström). Med David Gustafsson borta i NHL och ändå häng på topp 6.

Lätt seger ikväll :sunglasses:

Chans att hänga på topplagen samt dra ifrån bottenlagen om man tar 3p idag. Förra säsongen förlorade man i princip varje gång man hade dessa förutsättningarna.

Hoppas verkligen man kan göra tvärtom denna säsong. Denna match är, likt matchen mot FBK, en indikator avseende vilken typ av lag man är; ett lag som gillar läget och älskar att tävla, eller om man är ett lag som viker ner sig.

Spännande?

Jävlarrrrrr vilket mål!! Riktigt snyggt!

Pang i bygget! 7 till, sen slappnar jag av

Såja!!!

Samma känsla här… :confused: :smiley:

Spelet utan puck i PP är inget vidare.

Och nu BP.

Hur har det sett ut?!

Tycker HV öppnat rätt bra, som många tidigare matcher. 1-0 är ju dock ingenting har vi fått lära oss den senaste veckan.

Vid 1-0 är man ju fortfarande tvungen att spela dock. Det är vid 3 mål framåt problemen kommer :unamused: