Omgång 13: HV71 - Rögle BK


OMGÅNG 13 | Kinnarps Arena | 2012-10-13 | 16:00 | | webbradio |

- Tidigare möten:
* Omgång 7 Rögle BK - HV71 1 - 4 / läs MT /(Kristiansen, Fantenberg, Rakhshani x 2)

- Läget i HV71:
[i]* Placering: 5 (22p)

  • Senast: Luleå HF - HV71 1 - 1 (ej färdig spelad)
  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog (3+7)[/i]
  • Saknas: Johan Lindström, Oscar Sundh
    - Läget i Rögle BK:
    [i]* Placering: 11 (9p)
  • Senast: Rögle BK - Modo Hockey 2 - 3
  • Bästa Poängplockare: #33 Daniel Sondell (3+6)[/i]
  • Saknas: Fredrik Warg

- Övrigt:
HVTV inför matchen

Jag tror att det kommer att bli en hyfsat jämn match som HV71 vinner med 3-1.
Ska bli riktigt roligt att få se Sandberg tillsammans med Davidsson och Ledin (antar att Dahlén inte skiftar i formationerna).
Har en känsla av att Davidsson-kedjan kommer att dominera.
Målskyttar: Jason Krog, Per Ledin och Jesper Fasth.

Det här är en match som vi på pappret ska vinna. Å andra sidan vet vi ju hur Hv brukar agera under sådana här förutsättningar:

1:a perioden: Totaldominans av Rögle i 15 minuter och sedan 5 minuter Hv press i slutet av perioden. 1-0 till Rögle.
2:a perioden: Börjar på ett liknande sätt men Hv tar över efter 10 minuter och sätter stor press mot Röglemålet, dock utan utdelning.
3:e perioden: Total Hv-dominans och Gerber kommer få jobba för lönen. Vi sätter två puckar och kommer undan med blotta förskräckelsen.

Å tredje sidan kan vi också vinna med 5-0.

I vilket fall som helst så ska jag se matchen på plats och får försöka hålla mig från att skrika könsord varje gång Hv slår ett felpass.

Hv kommer att ha svårt att göra mål. Tror på ett stort spelövertag men det kommer att vara fattigt på mål.
Tror Wesslau får hålla nollan i 55 minuter.
Hv vinner med 3-1.

Hv går segrande ur denna match med 4 - 2. Filip sandberg gör en riktigt bra match och gör 1+1! Jag har en känsla att Gunnarsson står denna matchen eftersom det är ett “bottenlag” Hv möter. Jonas klarar av detta fint och släpper bara in två kassar.

Målskyttar HV:
F.Sandberg, W.Karlsson, R.Rhakshani samt Elias Fälth som stänker dit hans första mål i HV!

Sandberg lär väl gå in i kedjan med Ledin och Snöret eller?

Davidsson gjorde sin bästa match mot Luleå, hoppas det håller i sig nu. Ska bli jävligt spännande att se den kedjan imorrn, hoppas att Sandberg tar chansen att visa upp sig

Rögle är riktigt risiga för tillfället så vinst är det enda som räknas! Om inte Sandberg får chansen i första så hoppas jag Dyk får den!

Vi får väl se hur Dalle sätter ihop laget. Men det är ju ingen omöjlig konstellation.

Kommer lyckas ta mig till Jönköping för matchen och ska försöka sjunga/skrika halsen ur mig!
Hoppas och tror på en HV-seger, varför inte samma som i Ängelholm, alltså seger med 4-1? :slight_smile:
Ses på ståplats!

Kom nyss på att jag har två frågor.
1, finns det någon typ av garderob i Kinnarps Arena som man kan hänga av sig väska och jacka?
2, någon från forumet som är sugen på att mötas upp innan, ta en öl och sedan ställa sig i klacken?

Säg till dom på sportsbaren(big ice), dom brukar fixa det genom att lägga det under disken.
Ang matchen så blir det 5-1 och utgår från att det blir utklassning.
Läste på deras forum att deras buss blev inställd… på en lördag. Räknar dom också med storstryk :smiley:

Typiskt att matchen går på en av de kanaler jag inte kommer åt via Boxer medans jag kommer åt övriga matcher under eftermiddagen :angry:
Själv tror jag precis som Dahlén sa i videoklippet idag att tålamodet är nyckeln till seger imorgon, får vi precis som förra mötet hål på Gerber tidigt kan det rinna iväg, annars blir det tajt. Jag tror på följande scenario:

Tidigt mål: 5-1 seger
Mållöst eller tidigt Rögle-mål: Tillknäppt och eventuell seger med 3-1 efter vändning i den tredje perioden

Seger 6-0

Fasth, Rhett, M.Karlsson, Ledin, Davidsson, Nilson gör mål.

Krog har tre ass.
Fälth har två ass.
Davidsson har 1+3 och går 2+ i matchen (två i PP)
Wesslan jävlar vägra släppa in sina 17 skott.
W.Karlsson utgår i tre perioden efter att ha täckt skott för fjärde gången och fått en lättare smäll på låret. Säkerhetsåtgärd, ingen fara inför nästa match.
Kristiansen delar ut 5 tacklingar enligt Hockeyligans statistik

Petrasek har två ramträffar och blir smått frustrerad. Han tittar upp i taket med väldigt hängande armar men skrattar i båset efter att Kolan säger “Hurru Pettan, du borde skjuta lite mer som jag”. Sen lämnar han ändå matchen med två ass i portföljen.

Dahlen dricker i vanligt ordning sin sportdryck med lillfingret pekande rakt ut, som om han var på en tebjudning.
Fernholm noteras för 24 minuter istid. Louma blygsamma 14 minuter.

Vi dödar en 3mot5:a för att sedan näta i en 5mot4:a som enbart var en kompensationsutvisning.

Oj, just ja… Rhett skjuter 7 skott. Nilson är näst bäst med 6 skott. På mål alltså.

Heja.

Enligt Elias själv så ska han lira med Jesper Williamsson idag… Troligtvis står Trygg och Luoma utanför laget alt man kör med fyra backpar.

Kul att Williamsson får chansen på riktigt nu då han var riktigt stabil mot Luleå senast, vår lille gnagare Filip Sandberg kommer gå in med Davidsson och Ledin, äntligen säger jag! Ge han ordentligt med speltid idag, han kommer uträtta många fina saker på isen så håll ögonen öppna på #17!

Hv kommer ha ett problem denna match och det är att låsa upp
köttmuren som Rögle kommer parkera framför Gerber.

Drömde faktiskt om att William var tvungen att utgå matchen pga skada… hoppas innerligen inte det :confused:

Tror på en riktigt tuff match mot ett väldigt disciplinerat Rögle. Jag har faktiskt en dålig känsla i kroppen och tror att Rögle vinner idag…

Ska bli otroligt intressant att se vad Sandberg kan uträtta med Davidsson och Ledda. Bra av Dahlén att han inte gör stora förändringar då skador uppstår.

Hjärnan säger förlust med 3-1.

Hjärtat säger kross, 7-0.
Blir det kross så har Fasth-Krog-Rhett lekstuga som i Lindab Arena.

Jag gillar inställningen hos Fälth i HVTV. Han visar en moral och glädje över att få spela igen och det räcker oftast att några har sådan inställning så sprider den sig bland övriga. Jag tror på vinst idag 3-1.

Finns det inte så man kan köpa enstaka matcher via cmore längre? MÅSTE streama, hur löser man detta?

Sorry. Har tydligen blivit dum i huvudet. Va inne på cmore å härjade ist för csports. Årdningen återställd.