Omgång 13: HV71 - Växjö Lakers HC

Wikegård är en pajas…har gillat honom förr, men nu känns det som att han har en egen regelbok.

Stort plus till Fröberg. Gör sin bästa period i HV-tröjan.

njaaaa rörig period ingen direkt bra period, stökig period.

Hafsig period med svajjigt försvarsspel och rätt långsamt anfallsspel.

I andra måste vi stäppa upp och fokusera mer så tar vi detta

Har aldrig ett nån vara så anfådd efter en första period som Holmström…

Rätt jämn period med hafsigt spel från båda lagen. Det byts lite chanser och perioden blir upphackad av en massa utvisningar. Känslan är att det kan gå åt bägge håll. Gunnarsson har gjort några fina räddningar. Hoppas att han gör det hela matchen, för det lär behövas eftersom det antagligen kommer att bli målsnålt. Ett mål bakåt kan bli väldigt kostsamt.

Gillar vad jag ser av Bergström. Han är helt klart en tillgång.

Gunnarsson riktigt bra i första perioden, bra att vi kunde klara av boxplayen och istället göra mål i pp.
Fröberg ser bra ut och Önerud tycker jag ser lite piggare ut även utv han drar på sig är onödig.

Otroligt slarvigt spel av HV…Är bara Lakers oförmåga och Gunnars storspel som hindrar baklängesmål.

Jaaaaaaaaaaa du kan ju skjuta Simon!

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
SIMON KANOOOOOOOOOOOOOOON IIIIIIIIIIIS BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK

psykologiskt viktigt

ÖNERUUUD snyggt skott

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOM

Ser vi samma match :question:

Det slarvas i uppspelsfasen. Det gjorde man även i första perioden. Pass på stillastående felvända forwards och långa pucktransporter av backarna. Spelet utan puck kan bli bättre.

Snyggt 2-0. Delikat pass av Sandberg och distinkt avslut av Önerud. Så ska det se ut.

Förutom HVs mål så tycker jag inte HV lirat bra, men man får tycka olika, huvudsaken är att det blir 3 poäng :slight_smile:

O ja även spelet 3 mot 5 är värt beröm

Gillar storebror Sandberg, vilka mackor han lägger.

Tycker HV får lite svårt att hänga med när Växjö gasar , gäller att inte hamna på hälarna nu.

Tycker linan med 26-25-36 ser riktigt bra ut.

jo vi är lite trögare än dem

men hoppas lillis dra isär taktik funkar hela vägen