Omgång 13: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71[/size]

HV71 möter ett nytt skånelag på tisdagskvällen nämligen Malmö
och efter segern mot Rögle så hoppas vi att HV71 fortsätter att vinna
så att laget hänger med i toppen av tabellen.

shl.se/play/video/19704081

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Malmö saknar Miele och Rakshani vilket borde försvaga deras offensiv.

Dock är jag livrädd vad Hardt och Storm ska göra med våra backar. Vi saknar verkligen Berglund. Nu känns det som att det bara är Jaakola och Persson som kan stå upp mot de där två galningarna.

Storm verkar också saknas på grund av sjukdom så det blir lite lugnare för Persson :wink:

Någon som är mer uppdaterad på HV:s skadeläge? Vad är det för skada tex Wännström lider av? Är det några av de skadade spelarna som möjligen kan komma till spel ikväll?

Kommer bli en tuff match ikväll. Tycker på förhand att vi ser lite FÖR brandskattade ut för att riktigt kunna tävla ordentligt. Hoppas att jag blir motbevisad.

“HV71 mönstrar samma lag som i matchen mot Rögle. Både Bill Sweatt och Sebastian Wännström fanns med på isen på måndagens träning, men ingen av dem är tillgänglig för spel mot Malmö.” https://www.jnytt.se/article/hart-skadedrabbat-hv-moter-malmo/

Skadade:

Kristofer Berglund, Fraktur i axeln, Missar resten av säsongen

Alexander Ytterell, Överkroppskada, Eventuellt borta länge.

Pierre Engvall, nyckelbensbrott. Blir borta cirka tre månader.

Martin Thörnberg, meniskskada i knät. Blir borta cirka fyra veckor.

Bill Sweatt, ljumskproblem. Dag till dag

Jacob Cederholm, hjärnskakning. Dag till dag

Sebastian Wännström, mjukdelsskada. Dag till dag

Linus Söderström, överbelastningsskada. Dag till dag

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hv-stjarnan-missar-resten-av-sasongen-1

Gunnarsson står igen vilket är rätt beslut. Men lös situationen med honom nu i så fall. Det är ju uppenbart att coacherna tror mer på honom än på PW, hela situationen blir ju märklig för alla inblandade. Skulle heller inte bli jätteförvånad om det faktiskt är så att man jobbar på en lösning med PW heller, Hult kan ju bara hänvisa sina tidigare uttalanden till att de gällde för den aktuella situationen.

Håller med. Sänder konstiga signaler att man inte spelar målvakten man tänkt satsa på utan den som är på väg ut. Om nu båda är friska och disponibla.

Men jag ser också ändå hellre att Gunnarsson står. Märklig situation.

Malmö är fula, dryga och fula. Mest fula. Jobbigt att inte kunna mönstra ett fullt lag så man kör över dem. Malmö är fula, ni får gärna citera mig. LHC-klass på deras fulhet.

jag gissar på 2700 på läktarna?

första tre passarna satt på bladet, sen avslut, fan detta blir skitlätt.

Bra start, den här matchen kommer vi vinna, syns direkt.

Eller inte om man tar utvisningar!

klockrent, vi kan stänga av, alternativt supa ner oss redan nu.

Gunnar!

På tal om fula… det va fult.

var det inte en filmning på killen som föll?

snyggt spel, brännström kall.

Utvisning i anfallszon Kostade Klantigt :imp:

fast det va ingen utvisning, gissa vem som föll? Olsson!

Ulla… :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished: :astonished:

Tycker spelet ser bedrövligt ut, HV har haft en bra chans som Ullström sumpade, annars väldigt slarvigt och hafsigt.