Omgång 14: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

Nystart för HV efter corona och match mot FBK i
Karlstad. Hoppas att alla är friska och kan ge FBK
en match. Hoppas på 3 viktiga poäng och bra spel.

Rahm inför FBK: hv71.se/article/izdlakhq7-3 … -farjestad

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Visste man inte innan vart Hv71 stod någonstans så är det inget att jämföra med denna match.
Otroligt nervöst redan nu och vet inte alls vart det slutar.

Givetvis hoppas jag på seger men då krävs det att man löst alla bitar på helan isen.
Förvaret måste bli bättre över hela isen redan från offensiva zonen. Motståndarna har på tok för lätt kommit igenom mittzon och defensiva zonen vill jag knappt nämna, där är det öppna ridåer.

Det krävs ett jävla jobb i 60min om vi ska ha en chans och det har vi inte sett en enda match i år.

Luktar torsk lång väg efter 3 veckor corona

Hjärnan säger stryk.

Hjärtat säger vinst och tokdominans. Nu vänder det.

Hela min kropp skriker vinst.

endast 3 centrar detta blir tufft…

var visst grafiken som de la upp 3 centrar

Seger blir svårt. Men med tanke på hur tabellen utvecklar sig så är åtminstone poäng ett måste. Snart kan man vara under kvalstrecket igen. Och med tanke på att SHL sjukt nog inte verkar ha en enda tanke på att pausa eller ställa in så lär man inte stänga serien heller. Får alldeles oavsett vem som åker ur under dessa omständigheter så vore det högst osportsligt enligt min mening.

Ingenting talar för vinst…kanske just därför det blir så? Känns som en riktigt svår nöt att knäcka.

Hygglig start i allafall :slight_smile: :slight_smile:

bra start

men tror inte hv orkar detta svajjiga och fartfyllda hockey
tror hv vill får ner farten lite mer för att orka

han blev skadad i landslaget

Tror det var när han spelade i landslaget

Exakt noll skapat på 12min. Tappade puckar och episkt slarv över hela banan. Som det brukar se ut efter uppehåll. Ingen bra känsla. När lämnar Sandin?

tycker de inte är så extremt dåligt men man har otroligt svårt att komma till avslut

Jaaaaa, HV ser ju pigga ut!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAA
skott #2 :smiley: :smiley: :smiley:

Skönt att man kan utnyttja den situationen som man ändå gjorde sitt bästa för att spela bort. Dök mest upp ur tomma intet. Bra att det blev mål

På tiden att HV får in ett slumpmål :wink: :wink:

kan kommentatorn sluta jinxa hv med sin statistik?