Omgång 14: HV71 - Luleå hockey

[size=150]HV71 - Luleå Hockey[/size]

                                                                                                                      [img]https://www.shl.se/team_graphics/nef_shl/hv711-hv71-32ce9/logo_sq_darkbg/120.png[/img][img]http://hv-match.appspot.com/?datum=2022-10-29&tid=15:00&hemma=HV71&borta=Lulea[/img][img]https://www.shl.se/team_graphics/nef_shl/lhf1-lhf-cc96a/logo_sq_darkbg/120.png[/img]

[b]Hepp. Det blev inte direkt ett fall framåt för trots att vi gjorde de två första målen i matchen, så blev detta den andra av två förluster i rad. Matchbilderna har, för oss lekmän sett snarlika ut i dessa båda matcher (och många andra): vi kladdar med pucken i egen zon, får långa anfall mot oss och när vi lyckas få ur pucken ur egen zon har vi inte ork eller skills att göra något med den utan den återvänder direkt. Med det sagt så gör vi det ändå relativt bra defensivt, i det att vi inte släpper till så många mål igår. Men det ser allt för ofta ut som om motståndarna har en man mer på isen. Det är aningen förvånande att både Torp, Gunnar, vår HC men även Andy Melin… förlåt Miele pratar om att de gör det bra.

Imorgon möter vi för första gången ett lag för andra gången [ :slight_smile: ]. Det tråkigaste laget toppar inte som förväntat serien, men de är dock avsevärt bättre än vad vi är. Således bör detta bli en tuff match. Inte minst eftersom vi fick ytterligare en gubbe på skadelistan då våran älskade danskjävel fått en hjärnskakning. Ett avbräck då Boedker börjar producera lite poäng och varit en av de mindre dåliga den senaste tiden. Tommy talar nedan om att det nu krävs att man ser över hur man bemannar bp och pp. Det låter sådär… om jag skall vara ärlig.

Men, vi är underdogs, tråklule är tråkiga och pucken är rund, i två dimensioner. Jag tror, som alltid, på vinst. [/b]

[size=150]Tommys Tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Luleå som släppt in färst mål i SHL. Vi kommer bli nollade imorrn.

Nättinen missar matchen, utöver Teden, Önerud och Bödker. Det blir tufft.

Var ser du detta?

JP. Ibland får jag en känsla av att vissa använder enbart detta forum för HV-info. Det finns andra källor.

JP kommer jag aldrig nyttja som källa. De har aldrig varit först med nått :wink:

De var väl först med att Nättinen missar matchen? :wink:

Det kan jag inte tänka mig. Antingen yrar de och har fel, eller så skrev någon annan det först. Maken till undermålig “journalistik” :confused:

Drygt att skadorna börjar komma nu. Samtidigt är inga av de som är borta matchvinnare så det kunde varit värre.

Frågan är vilka juniorer som kan komma in med lite ungdomlig entusiasm?

Även J-20 har match i eftermiddag, borta mot Malmö. Knappast en bra idé att ta in nån mer junior än dansken för att spela ett par minuter och sitta av resten av matchen på bänken.Jag gissar att man kör samma lag som senast minus Boedker och Nättinen och att man går på tre centrar och fyra ytterforwardspar. Alternativt kanske man kör LaLeggia som forward. Som du antyder, de båda har ju inte producerat så mycket, så egentligen “förlorar” man bara två kroppar. Förhoppningsvis tar övriga i ännu mer och plockar 3 poäng.

Ja, extremt tråkigt med så många Fw:s borta. Gör att det blir svårt att laborera inte minst.
Som några redan varit inne på i en riktigt intressant diskussion i övrigt inlagbygget-tråden så borde man nu sätta allt man har framåt i 2 kedjor. Viktigast är att André och Forsberg får rätt omgivning, så vi ger oss själva chansen att med våra två matchvinnare slå Luleå ikväll. Luleå lär som vanligt vara tråkiga och inte släppa till så mycket chanser, se det vi främst kan göra är att maximera våra chanser till att lägena som sagt kommer till rätt spelare. Tuff eftermiddag väntar, men vi ger oss aldrig och det är fan så viktigt.

Enda chansen till poäng idag är väl att Luleå ställer ut skridskorna och tar vinsten för givet. Spelar Luleå som dom gjorde i premiären har vi inte en chans. Bästa möjligheten att lämna jumboplatsen om Rögle gör det som ska.

Vore faktiskt kul att spela Laleggia Miele Petersson en match och se vad som händer. Backposition i PP såklart.

Angående backar tycker jag Westerlund steppat upp och är osynlig vilket är ett lyft. Glad är bra och Torp tror jag kommer mer och mer. Billins blir lätt stressad i egen zon och Emil är extremt vek, vilken forward som helst kan trycka till han och vinna puck.

Jag antar jag har fel då Tommy borde låta bäst spela mest. Är ju bara hobby expert :smiley:

Skål och hoppas på 3 pinnar!

Genidrag att spela Jonathan Davidsson i en högre lina!? Tror han har mer i sig än brosan och dom måste inte alltid sitta ihop.

Kan dock va en maskning då 8 backar är med och Laleggia skulle kunna gå in som forward :unamused:

Laguppställningen!

Med den laguppställningen är det kört…

Tar vi poäng idag är det en bedrift! Men men… hoppet är det sista som överger, en match är minst 60 minuter och laget som gjort flest mål när matchen är slut vinner.

:smiley:

Resultatet hänger nog helt på Luleås prestation. Gör dom en bra/halvbra match så vinner dom. Gör dom en dålig match kan HV vinna. HVs stora problem är inte den egna prestationen. Det är att skickligheten saknas. Detta får gärna kompenseras genom en svag motståndarinsats.

Laget ser galet tunt ut. Allt över 0 poäng är en bonus idag…

I detta läge tror jag inte alls det är dumt. Han har farten och det defensiva tänket vilket kan göra att de andra två Fw:sn kan vara mer offensiva.