Omgång 14: HV71 - Luleå hockey

Har samma känsla som inför HV-Växjö tror på full fart framåt idag och bra spel!

Jag börjar landa i exakt samma resonemang.
Detta är ändå en skillnad från 20/21 då jag tyckte att för många duckade.
I dagens lag är det några få som hänger alltför mycket med huvet. De flesta gör nog vad de kan.
Borde inge något större hopp för denna säsong än då, men hopp infinner sig knappt alls längre.

Jag vill se mycket aggressivare och modigare forecheck. Motståndarnas backar måste få lite smällar i egen zon.
Precis som våra backar manglas ned, match efter match.

Håller med, går Luleå för fullt blir det 0 poäng (om det t.ex. vore slutspel skulle man knappt behöva spela matchen utan kunde bara notera Luleåseger i protokollet)

Till de som tycker man kan skeppa Boedker och Nättinen. Vsg. Dagens lag är vad ni får. En extremt tunn bredd där i stort sett ingen kan fylla på underifrån.

Svagaste bredden jag sett i HV sett till modern tid. Jag menar. Vigneault och J.Davidsson i en förstakedja bredvid Petersson. Herre min gud.

Får vi med oss nån poäng idag får man nog vara nöjd, Tunt lag, inte ens fyra fulla kedjor. varför inte slänga in någon mer junior ?

Ni får rapportera bra idag. 23 grader i Lille, så det blir terrassen första halvan av matchen. Cmore verkar inte funka på telefonens webbläsare heller, och någon Cmore app får man inte utomlands.

Skål iaf! Idag vinner vi igen

Tycker Gunnarsson var dålig senast. Undra varför han får börja igen. Vilken jäkla tunn trupp alltså. Känner på mig att jag inte kommer orka titta mer än 5 minuter idag. Lagom till att Gunnarsson släpper in första skottet på mål.

Till skillnad från linupen från HV, så ska man, enligt Cmore-sändingen, spela Forsberg-Vigneault-Petersson i en av kedjorna. Låter vettigare än att ha Davidsson där imo.

Davidsson hade varit intressant då han iaf kan ta in pucken och lägga puckar på mål.

Andrae drällde igen

Stör mig lite på att sittplatspubliken verkar ha glömt bort hur man klappar händerna.

Dom har aldrig kunnat.

Viktigt att Gunnarsson börjat bra iaf.

Det hade varit intressant att se nån statistik på hur mycket tid vi får med pucken under kontroll innan puckförande spelare är under press, jämfört med hur mycket vi ger.

Ett av problemen är ju att det måste vaskas om i kedjorna hela tiden.

Någon på plats? Det verkat ju stendött…

Och att vi har för oskickliga spelare för vårt spelsystem.

Problemen vid tekningar och pucktransport är stor del av missödet. Man förlorar offensiva tekningar, sen lyckas man inte flytta pucken tillbaka in i offensiv zon.

Tycker inte vi ska skeppa Boedker och Nättinen. Konstaterar dock att de inte är matchvinnare. Ska man fylla på truppen så ska den fyllas på uppifrån, inte underifrån eller från sidan. Vi behöver en förstafemma, för det saknar vi nu.

Ingen reaktion på någon när Isak tar pucken från plocken på Gunnarsson. Helt otroligt vilka lag man bygger…

Vi har inte vunnit en tekning än… 0/12