Omgång 15 (25/26): HV71 - Rögle BK

HV71 vs Rögle BK

Grönt och vitt mot vitagulablå. Färglatt kan tyckas, men vardagen för en HV-supporter spänns mestadels upp av ett spektrum från atracitgrå till dödssvart. Ibland tunnas mörkret ut och endast en askgrå nyans kvarstår på kinderna, efter ytterligare ett nederlag. Kärv och vindpinad supportertillvaro skapar grå elefanthud som endast tillfälligt rödpiskas till liv av motståndarsmisk. Denna färgexplosion motverkas direkt medelst svart sotlunga efter ångeströkning av 20 paket Röd Commerce utan filter.

Vi fans är så trötta på mörkret, att vi välkomnar den korta respit en ordentlig smäll i planeten erbjuder i form av färglada blixtar på näthinnan och tillfällig sinnesförvirring. Sedan sluter sig mörkret kring oss igen och ångesten fyller ut våra kroppar till bristningsgränsen. Spärrballong-style.

Det är med oklara känslor som vi nu samlas inför match. Förvirring har ersatt förväntan. Utfall och insats värderas inte längre i termer av sportslig tillfällig fram- eller motgång. Allt färgas av ett grundläggande existentiellt ifrågasättande. Vi ser rött, när allt ser svart ut. En ljusning idag riskerar att leda oss närmare ett framtida mörker. Sådan är känslan när allt är tappat.

Blås av!

Borgman brottar

FORZA HV71!!

9 gillningar

Förlust idag och vi skyller på att vi mött topplag 3 raka matcher

4 gillningar

Jag undrar hur mycket vi förlorar med idag, framför allt är jag oerhört nyfiken på hur Anton kommer kommentera det efteråt. Coachens kommentarer har nästan blivit lika intressanta som matcherna.

2 gillningar

Förlust i kväll och de tre bottenkollegerna på 14 poäng vinner sina matcher och plötsligt har 17 poäng, då är vi 7 poäng efter och kvalet kan väl spikas. Vad händer eller inte händer då i klubben???

Jag ser några alternativ: antingen kör de betongrövs-style och inte gör något. Ett annat alternativ är att det blir lite panik (vilket det är dumt att agera efter, det brukar inte ge så bra resultat), ett tredje som jag föredrar är att de verkligen börjar fundera på lösningar men inte panikar.

Det absolut dummaste vore om de inte gjorde något, men det är bara så som jag ser det.

Skador eller ej, idag är risken stor att det blir en förlust av den större kalibern. Med bubblande missnöje redan från supportrar, och helgöl i kroppen, så finns det risk för att vi, förhoppningsvis, får se en repris på HV-Malmö ala Monten.

4 gillningar

Mjau
Det är väl bara slänga in en halv löning på HV vinst idag va?

5 gillningar

Blir väl det gamla vanliga med sargspel och puckdump när vi jagar. Nån puck in mot slottet och avslut i halvbra läge. Solklara A-chanser troligtvis noll. Dichow storspelar.

Efter matchen talas det om att vi måste ta bättre beslut, in på mål det är där det händer och vilken pizza det blir på kvällen.

Magsjuka här hemma, både hos oss föräldrar och båda barnen. Vore skönt med någon form av glädje…. Vinn, bara vinn HV! (För min skull?)

4 gillningar

Man får tänka på att HV bara har mött lag från högre upp i tabellen. De andra lagen möter ju sämre motstånd ibland.

3 gillningar

Visst, men om HV71 möter lag längre ner i tabellen och fortfarande förlorar?

1 gillning

Hur ska det gå till?
Sist är sist liksom.

Blomqvist säger till JP att han kan behöva ställa över flera spelare idag. Någon som vet vilka de handlar om förutom Luoto?

Snackades om att Woods är skadad igår…

När vi fått hem nya dräkter, atracitgråa tröjor och byxor med dödssvarta revärer, ja då tror jag vi vinner igen.

1 gillning

Eh, just ja. Jag tänkte på en eventuell framtid där de har klättrat upp några placeringar (om det nu är möjligt), men du har rätt.

1 gillning

Även Rögle verka sakna en del.
De fick tunga center skador när dom mötte Malmö i torsdags
Dickinson borta 6 veckor, och Bengtsson (oklart)

På instagram lägger man upp Woods klubbor, så han spelar nog.

Lite istid på Hansson mot Frölunda!!!

1 gillning

Aha, du har hopp du. Grattis!

Noterade att både Skarby och Blanar, som båda varit “första reserv från J20” spelar med J20 idag. Frågan är då hur man täcker upp fler spelarbortfall. Såvida dessa herrar inte dubblar (J20 nu vid 14 och A-laget vid 18) men det tror jag inte.

2 gillningar