Håller med Lindbom om att HV borde haft ett bättre resultat med sig efter andra perioden. 3-1 hade inte varit orättvist men slarv ger 2-2 istället. Sen vågar man inte gå för det i tredje. FHC steppar upp och HV blir ängsliga. Ledarstaben har ett digert arbete i att få bort ängsligheten och istället ingjuta mod och vinnarmentalitet.
Ärligt talat så är vår backsida så sjukt jävla tunn
Campoli 4a i betyg kanske svag 5a av 5
Almqvist 3
Hansson pendlar mellan 3 och 4
Berglund 3
Obyrne 2
Eidstedt 1
Johansson 1
Karalahti väljer jag att inte ge betyg på för lite istid
Men overall vi har forwards för att kunna vinna guld men backar är vi LÅÅÅNGT ifrån toplagen
Håller med om det men förstår till viss del frustrationen, har kört det ett par gånger då ser man hur han får tre fyra slag i ryggen av frölundaspelare Visst .Man ska inte GE IGEN MEN MEN
nåväl, men det är ett antal lirare här på forumet som utmärker sig med en typ av negativitet som folk pratar om i ogillande ordalag. Alla är negativa ibland och det är ok, men det finns nyanser och det finns en nivå där råttet är mågat. Ett exempel är att så fort det görs det minsta lilla felsteg av HV, eller den minsta motgång utropa hvs död och totala förfall. Att med religös övertygelse leta bekräftelse för ens syn att hv är det sämsta som funnits sedan tiden före skivat bröd är tröttsamt. Är det det enda man kan bidra med så brukar det inte uppskattas av övriga i längden. sådant läggs på minnet.
M men å andra sidan blir jag bajjnödig när någon av dom två är på isen oavsätt vem den andra backen är, samma med Johansson det är som att ha 3 Johan Björk i laget
Vad är det som är så otroligt uselt?? Såg vi samma match? Tycker vi löser dom flesta situationer i egen zon och frölunda får i princip inget tryck på oss.
Att vi förlorar den här matchen är för att vi inte lyckas skapa klara lägen. Hur många skott sköt vi, typ 18. Då vinner man inte mot frölunda. Vi får inte skotten på mål och vi slarvar och släpper in mål i PP.
Anledningen till att det ändå blev match var bra försvarspel och bra målvaktspel.
Ah, jag är med dig. Ingen vill ju vara föremål för snack, naturligtvis.
Om man vänder på det, finns det inte nivåer för hur mkt man ska skydda insatser och inställningar inom laget?
Jag har hållit på med massa sporter men det värsta man någonsin får höra inom lagidrott är “bra tänkt” för ofta. Hur många “bra tänkt” går det på en “kom igen nu för helvete” egentligen?
Tycker det blir fel när man håller varandra om ryggen hela vägen in i kaklet, utan att man får sticka ut och ställa ordentliga krav.
Oavsett. Jag vill inte bidra till dålig stämning någonstans och vet att jag blir en j*vla grinpick när det går illa, ibland överreagerar jag och ibland söker jag bara svar.
Med detta lämnar jag forumet och önskar er alla en trevlig säsong med mängder av vinster och gärna en vacker medalj framåt våren…
Må väl HV kamrater.
Andra perioden är den som avgör matchen, HV spelar fortsatt bra och inleder starkt varpå Thörna gör mål.
sen tappar man matchen helt. Sundh tar en onödig utvisning, Objörne gör en klantig rensning, man tar även 1 till dum utvisning men lyckas med lite tur reda ut det. Efter det har man lite tryck igen på frölunda men ger bort matchen med de önödigaste misstagen man kan tänka sig. Blindpass och chanspass istället för säkra alternativ leder till att Frölunda får vända spelet från offensiv blå och till slut får fel kille chansen och man har gett bort matchen.
tredje perioden ser man istället ängsliga och osynkade ut medans frölunda kommer ut och vet att HV71 har slarvat bort matchen.
Lindbom har 1 chans att i alla fall utdela en välbehövlig utskällning och väcka laget när ALLA vet att ett ledningsmål hänger i luften för Frölunda men ser inte det som ALLA andra ser och vi förlorar vår sista chans att vända tillbaka matchen.
Domarna gör ett uruselt jobb i tredje ska tilläggas, men tror inte det hjälpt ändå. vi förlorade av att inte lyssna på Lindbom från början och Lindbom sabbade den lilla chans vi hade genom att inte ta timeout redan innan 3-2 målet.
Jag är vansinnigt besviken efter den här matchen, inte för att Frölunda är bäst i SHL utan för att vi ger bort en match som vi högst troligt hade kunnat vinna oavsett att vi mötte just Frölunda. Dessa matcher svider så in i helvete.
Nu tycker ja man ska rannsaka sig själva och be om ursäkt till Lindbom som hade den vinnande planen, men man sket i den. Lindbom ska be om ursäkt till spelarna att han inte tog timeout tidigare och skällde ut dem. Sen äe det puckkontroll och skottträning som gäller inför nästa match. Vi ska inte missa alla dessa mackor i slottet och vi ska inte lämna puckar i mittzon när vi transporterar puck. Men framförallt ska vi inte låta domarna få sätta oss i båset för onödiga saker och finns det ingen att passa så betyder det inte att man ska passa motspelare.
Ja var ska jag börja? Att man inte får ut pucken när man är under press trots uppenbara lägen, att avlastande forwards i uppspelsfasen när man har FHC-spelare i egen zon lyser med sin frånvaro, att de utlägg som blir är flippuckar ut i mittzon eller till icing, att flera av backarna blir från- eller omåkta, att backar ganska lätt bli bortsnattade i hörnorna, t ex.
Bra målvaktsspel - ja! Bra försvarsspel - knappast!
jag såg det dåliga försvarspelet stundtals, men inte alls lika illa som det varit. Jag tycker vi borde vunnit idag, sett till matchen i helhet. Fusklunda är effektivare än oss, de vinner på det. Vi hade frilägen och mass skit, men får inte dit den. Jag tror en del av dessa problem stavas självförtroende, eller avsaknaden där utav.
Spelet i egen zon håller bedrövlig låg klass bitvis, framförallt så ätr det slarvigt nonchalant och man gör det så onödigt svårt för sig gång efter gång. Vilket givetvis ger motståndarna energi mera tid och att när vi väl kommer ur zonen behöver vi dumpa och åka på byte.
Dessutom vinner man aldrig matcherna ifrån utvisnings båset.
Målvaktsspelet är bra.
Spelet i offensiv zon är bra.
Match coachningen är under all kritik!
Återigen synd att vi inte kan spela en match utan att det förs grova misstag. Våra forwards kan inte göra mål och halva backsidan håller inte SHL nivå, Hult och Davidsson kanske inte tycker det är akut men i min värld är det bra om man kan fixa HVs problem så fort som möjligt.
Finns 3 saker HV måste ordna pronto!
Ersätt O’Björn med en back som kan åka skridskor, gubben är ju fan långsammare än Louma.
Ta in en till assisterande tränare som kan nåt, jobba individuellt med spelare/ledare.
Ta in en bra backup målvakt om Ersberg är skadad. PW kan inte ensam bära HV i vinter.
En fjärde sak oxå, sätt Almqvist på skjutträning, ska han spela pp måste han lära sig hur fan man skjuter.
HV gör nog en av sina bättre matcher idag, offensivt sett iaf.
Sen är det ju tyvärr så att alla tre mål tillkommer av misstag i egen zon. Almqvist, Hansson o O’byrne gör ett misstag var som kostar tre mål. Tråkigt, men våra backar kanske inte är bättre!?
Sen hade vi momentum när Bengtsson kom fri men missar. 3-1 där å vi hade hyllat den fantastiska insatsen idag här inne…
Berglund var sjukt bra idag, vilken kämpe! Både defensivt o offensivt. Han lyckas vi säkerligen tappa till nästa säsong…