Omgång 15: HV71 - Frölunda HC

Seriöst så är man skitnervös varje gång objörn är på isen. Hans ju extremt långsam,förlorar en sardeller stup i ett.

Jag tycker ändå att HV gör en bra match, många spelare ser pigga ut. Det är kul att se på Laine när han håller sig på rätt sida!

Tycker ändå vi skall vara stolta denna match du frölunda är ett topplag o vi är ett bottenlag/ undre halvan lag så gör vi de oförväntat bra så vi skall vara stolta

Nu skickar man bara iväg pucken. Ser inte bra ut. Kan man hitta ett sätt att kvittera? Tveksamt…

Vi lyckades vinna 4 i rad mot DIF, KHK och 2x Malmö. Detta är verkligen inte okej, alldeles för klent på samtliga nivåer.

Sjukt tråkigt att se laget vara så blöta, trötta och rädda i många situationer.

hv har tappat matchen nu tyvärr.

De behöver ett eller ett par bra byten å trycka tillbaka fisklunda igen…

bra, en utvisning på fusklunda… eller?

3 skott på mål i 3e 5min kvar. Detta vänder vi gubbar…

fel av mig.

laine kämpar bra nu. 100kr på att han får en tvåa snart…

sandberg = permafrost…

Det är ju såna lägen det måste bli mål på om man ska ha en chans. Fasen också!

[size=200]#24[/size] :astonished:

där var det nära…

Jaja, så länge vi vinner mot bottenlagen så har vi bra chans på play-in i år.

15 skott… Vafan

Har hammare7 någonsin hållit på HV :question: :question:

lugn i gatan nu, vi har spelat två matcher mot fusklunda än i år. Bägge relativt jämna tillställningar med det lag som vunnit 13 av 14 matcher. Jag tycker inte det är läge att döma ut laget pga dessa två matcher.

Det är inte dommarens fel vi frlorar denna match

Jaså det passar med en utvisning nu med 21 sekunder kvar ditt as

det gör han säkert, men han är den suraste supportern på detta forum just nu. grattis.

Jag kan inte påstå att jag är förvånad över att HV71 förlorar.
HV71 är ett så kallat “streak-lag”, dvs man vinner och förlorar i klumpar. Det är inte ofta man förlorar en match för att sedan vinna den nästkommande utan en förlust följs ofta upp med ytterligare en förlust.

Man kan inte klaga på viljan men det kostar
på då passningsspelet blir lidande.
Sämst och den som inte klarar tempot är O,Burne.
Helt klart bästa back är Berglund, magnifik i det tempot. Sliter kopiöst