Omgång 15: HV71 - Skellefteå AIK

Larsson har mycket riktigt varit ganska dålig denna säsongen, men han har också lyft sig med laget och varit bland våra bästa några matcher.

Brunnström fick spela dagen efter. Då lär Salmela med få de.

Anssi Salmela kommer att spela från start imorgon.

Hype!!! Jag älskar hype!

Frälsaren från öst! ANSI FUKING SALMELA!!!

4-0
Rajala Ass Salmela
Rajala Ass Salmela
Salmela Ass Rajala
Salmela Ass Rajala

Har en bra känsla inför dagens match vilket är väldigt ovanligt den senaste tiden! Skulle vara helt underbart både för oss fans och spelarna om vi kunde vinna denna matchen också, vinner vi så tror jag våran negativa trend är över!

jnytt.se/davidsson-ater-i-ba … r-pa-besok

Brithén och Sterling saknas fortfarande

Vill inte hoppas på för mkt idag, glädjen efter förra matchen va helt obeskrivlig, nästan lite guldglädje men tänker fortsätta tänka “babysteps”. Tänker att jag nöjer mig med poäng idag, vore grymt med poäng i 2 raka.

2-2? Rimligt?
Självklart avgör Ansssi i sudden med ett skönt slagskott i nättaket.
Må väl fellow Hååveeers!

Härlig inställning senast och en härlig seger. Tuffare motstånd ikväll men historiskt sett har vi haft ganska haft lätt för SAIK hemma i Kinnarps, [url]http://www.oxybet.se/hv-71-vs-skellefte197-aik/e/4248207/?evm=2[/url]

Ang Anssi, han är ju en kanonförstärkning men är han helt klar eller inte? [url]http://www.dn.se/sport/ishockey/salmela-nobbar-modo-men-ar-han-klar-for-hv71/[/url]

Nu har det ju t.o.m. kommit upp en video på hemsidan där han åker runt i HV:s tröja och pratar om kvällens match, så nu kanske det är dags att lägga konspirationsteorierna på hyllan. Tror f.ö. inte att Stillman & co skulle ha lagt ut nyheten på hemsidan om det inte hade varit helt klart, antagligen blev det något missförstånd i intervjun med Expressen.

Videon:

youtube.com/watch?v=IoVd-DaOlP8

Fyra timmar kvar till nedsläpp. En timme efter “mardrömslottningen” mot Portugal lägger jag det bakom mig och låter nervositeten inför kvällens match att börja gro. Jag kan inte komma ihåg när jag kände en så stor spänning inför en match i omgång 15. Jag har slutspelskänsla i kroppen och skägget.

Jag vill se samma driv ikväll men vi kan inte gå hur hårt som helst utan att jobba hem med samma energi. Fan vad kul det ska bli med match!

Match mot serieledarna. För några dagar sedan hade diskursen legat runt hur mycket vi hade förlorat med men nu känner jag, och antagligen flertalet av er andra, hur hoppet som höll på att sina börjat infinna sig hos oss igen.

Känner en positivism inför kvällens match och det var oerhört längesedan. Frustrationen över hur de tidigare matcherna har sett ut har varit enorm, men efter att laget visade i senaste mot Linköping att de faktiskt är att räkna med och att om de vill, då vill de ordentligt. Även om vi fick två mål bjudna till oss på silverfat så ligger det fortfarande någonting bakom att vi just fick målen serverade på silverfat; ett jävlar anamma och en hög stress där vi fick Linköping att göra misstag. Om laget fortsätter på samma inslagna väg ikväll tror jag mycket väl att vi har en chans att vinna trots Skellefteås serieledning. De har haft lite problem de sista matcherna, inte minst mot Frölunda, där Frölunda med frenetisk skridskoåkning manövrerade ut Skellefteå.

Kul att Salmela har anslutit till laget, en klassback i det han har visat upp. Helt klart en viktig kugge och pusselbit i det här laget, förhoppningsvis kan han bringa ett bra defensivt lugn men framförallt bidra med en stark offensiv, vilket han har visat i Modo.

Ska bli intressant att se vem Salmela får lira med, tror på att ett backpar tillsammans med Fälth hade kunnat bli succé! :smiley:

Han lär gå in i första backpar och då lär Fälth bli backpartnern förmodligen, dags för tredje matchen i den fula tredjetröjan

Fälth blir nog Salmelas backpartner gissar jag med. Hoppas på samma driv och desperation infinner sig ikväll som mot LHC, så även på läktarplats! Någon som vet hur mycket publik det blir?

Vi ses i KA - raise the roof!

Lite konstig och dålig magkänsla inför matchen i kväll. Hittills i år har den tyvärr stämt ganska bra och den säger att det blir tufft i kväll. Hoppas den har fel och att vi fortsätter våran påbörjade segerrad. Ska bli intressant att se matchningen av backarna, förväntar mig 25 min vardera på Fälth och Salmela medan Johansson och Fantenberg får drygt 20 min. resten får övriga dela på. Men det är väl önsketänkande kanske…
Nyckeln tror jag blir Wesslau och hur han lyckas i målet.
Sett SAIK både mot Indianerna och Vargarna och de har inte imponerat, Färjestad var klart bättre i lördags och borde vunnit klart.

Jag har också en känsla av att det blir tufft och den grundar sig på förnuft. ZAIK har varit outstanding även iår och HV har varit direkt dåliga.

Men det betyder också att laget känner lite mindre press på sig att vinna just denna matchen och ZAIK har två raka förluster samtidigt som vi är på uppgång. Förhoppningsvis kan vi med publikens hjälp skrälla ikväll!

Kom igen NU HÅVE.
Har kollat över biljettförsäljningen, som vanligt mycket ledigt på O och balkongen, kanske läge att sänka priserna där lite.
I övrigt är det ströplatser ledigt. En uppskattning är att vi blir drygt 6600 idag. Så KÖP ni som inte har!

Jag räknar med förlust faktiskt men är inte nedslagen över det, vi har lite oflyt att göra vår första riktigt bra match och sedan ha ZAIK i omgången efter. Så länge vi gör en riktigt bra match är jag nöjd, det är ändå regerande mästarna och ettan i tabellen.

Inför den förra matchen var det första gången som jag tippade innan match den här säsongen och vidskeplig som jag är måste jag tippa idag också.
2-1 till HV, Carlsson och Petrasek nätar.