Omgång 15: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Ny match i SHL för HV71 nu mot LHC. Efter
förlusten mot FBK så skulle en seger mot silver
sitta fint.

Läget i laget inför LHC matchen: hv71.se/artikel/jf84ak2bw-3 … ch-mot-lhc

[size=150]FORZA HV71!![/size]

krossa dessa avarter!

Det gick alldeles för lätt mot LHC senast. Vi borde krossa dem nu också. Men att det gick så lätt senast gör mig lite orolig. LHC kommer vara supertaggade. Dels för att vi krossade dem så senast men också för att vi varit deras viktigaste motståndare allt sedan vi vände finalserien för några år sedan. För oss är det en match i serielunk. För dem en hatmatch av rang. Jag tror det är därför vi har så dålig statistik mot dem senaste åren. Och det oroar även för idag.

Det var 11,5 år sen den finalserien spelades. :open_mouth: Linköping har inte en enda spelare kvar i laget sedan dess, HV har två nämligen Martin Thörnberg och Simon Önerud. Önerud spelade dock endast två grundseriematcher den säsongen så han kan inte räknas med. Så av alla spelare som deltar ikväll är det ingen som fått smaka på den sura förlusten eller sköna vändningen mer än Martin. Jag skulle därför säga att båda lagen kommer med samma känsla i form av hat/rivalitet. Linköping kan dock ses som mer desperata pga tabelläget, men jag hoppas verkligen att vi tar tag i taktpinnen och kör över dom ikväll med.

Blir oerhört tufft ikväll. LHC har tagit ledningen i dom 4 senaste matcherna typ. Sen tappat den.
Vi måste se till så att dom inte får ledningen ikväll. För då tror jag inte dom tappar den.
Är alltid lika orolig när vi ska möta LHC, har alltid samma äckliga känsla i kroppen.
Matchbilden brukar vara att Hv dominerar matchen men gör inte mål. Sen får LHC sina chanser o brukar vara ruskigt effektiva.
Hoppas vi går ut o visar att denna säsong är annorlunda.

Zion var med på matchvärmningen, SNÄLLA låt han få spela med bra spelare och lite istid

Verkar tyvärr som att han är uppsatt som extraspelare

rätt väntat men hoppas han får några minuter iallafall

Men se till o vinn mot lhc nu, förlust mot dem är aldrig okej

VARFÖR saknas Jocke A???

“Jocke är sjuk och kommer inte till spel” enligt Twitter

Viktigt att vara med från start nu HV, även om om lhc verkar haft problem med sina tidiga ledningar på sistone.
Silver får gärna vara kvar på bottenplatsen även efter kvällens match.

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAA
Det var snabbt :smiley: :smiley:

Tveksam va?

Hög klubba???

Ser tveksamt ut :imp: :imp:

Svårt att avgöra…

Äh, lägg av.

Trodde nästan det tyvärr

fan

Svårt att avgöra brukar betyda beslut på isen kvarstår…