Omgång 15: Växjö Lakers HC - HV71

[size=150]Växjö Lakers HC - HV71[/size]

Växjö borta med HV71s manfall blir svårt men ingenting är
omöjligt. Linus Söderström är tillbaka efter skada.

hv71.se/artikel/x34vaj99m-3i … axjo-borta

shl.se/play/video/19771409

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Även om HV har mycket skador tycker jag man har 3st formationer som faktiskt ska kunna leverera framåt.
Spelar laget uselt kommer inte Sweat och Thörnberg göra så stor skillnad när dom kommer tillbaka.

Om HV gör jobbet blir det en jämn match 3-3!

Säsongens hitills svåraste match, krävs art HV gör jobbet 100% ikväll för att få poäng. Ska se matchen på plats ikväll i ett fullsatt Vida Arena, lita på att jag ska göra min röst hörd :smiley:

Tuffaste matchen i år och tror tyvärr det kommer vara ett lag på isen idag!
Vi är inte där än för att kunna störa Växjö är jag rädd för, de har spets som vi saknar!

Mot KHK kommer man undan med skador på halva laget. Det tror jag inte vi gör ikväll. Är nöjd med en pinne.

Oerhört tufft ikväll, oerhört tufft… kom igen nu hv!!

Jag tror faktiskt HV har goda chanser ikväll. Historiskt sett brukar man göra sina bästa matcher under dessa förhållanden: många ordinarie borta vilka blir ersatta av juniorer och en svår bortamatch mot ett topplag. HV har allt att vinna.

Kom igen, HV!

Räknar ej med vinst. Men hoppas på att vi kan kriga och göra match utav det

Hoppas våra spelare lyckas undvika Rahimi idag, inga fler skador tack. Kan bli en tjurig tillställning idag

Rahimi crosschekar figren i i ryggen, figren har ej pcuk. Utvisning? Interferance?

Per Ledin gästar TV-studion.

Kom igen nu HV, skriv kontrakt omgående, för där vet vi vad vi får i detta skadehelvete.
Är ju snudd beredd på att lira grattis och blir spännade om Per nämner något i pausen.

(Har vi tur blir det ett nytt 6-års kontrakt med 19,5 mille i lön :wink: )

Pilut Bra jobbat :smiley:

HV står emot förvånansvärt bra hitintills.

Ikväll var det fullt ös på matchtråden. Bara Mr och Sir som visar framfötterna :slight_smile:

Jättebra första-period av HV. Tycker faktiskt vi är det bättre laget, vi stänger ner dom defensivt och är så när på att skapa lite bättre chanser.

Instämmer. Vill se det lag som har nästan halva uppställningen borta och presterar som HV gör nu.

Perfekt att Ledin är i studion när de pratar om vilken spelarbrist HV har, ringer inte hult så borde Ledin nästa slå en pling till Hult.

Vilken skillnad på tempo jämfört förra matchen :open_mouth:
Här somnar man inte .

Instämmer RING RING :exclamation:

Att HV är det bättre laget…nja, Lakers får långa anfall och har haft de farligaste chanserna. Tedenby är på spelhumör, sitter nära isen och det är underbart att se Teden ikväll. Bengtsson har också varit riktigt bra. Får Hv första målet ikväll så kan detta bli trevligt! Domarna håller en bra nivå, men de får hålla ett öga på Rahimi som har lite fulknep för sig. Mäktig stämning i Vida, 2 klackar som håller igång!