Omgång 16: Färjestad BK - HV71

Jag har lite svårt att bestämma mig helt enkelt :slight_smile: Men det är nog Kedjorna jag skulle vilja se efter uppehållet du läst kanske, Nu känns det ingen mening att vaska om för mycket i linorna mot Färjestad, Utan köra på i stort sett samma som senast. Nu kommer ju ändå inte Christ spela imorgon, troligtvis inte Sterling eller Brithen heller så det blir skit av det ändå.

Brithén är tillbaka.

Matchtråden är uppdaterad

Det är inte så att jag satt och tänkte för sisådär 4 veckor sedan att vi skulle spela en ödesmatch mot FBK i något som är ett bottenmöte. Nu är vi dock där, och matchen kommer bli svår. FBK visade sist mot SAIK att de har det där lilla extra, precis som vi visade mot LHC. Tror att matchen, trots att det är ett bottenmöte, kommer bli en riktigt bra match med högt tempo. Det är trots allt två lag som inte överhuvudtaget vill ligga där de ligger (jag vet, vilka lag vill det egentligen), men som inte heller bör ligga där. Ett krig kommer det helt enkelt bli ute på isen.

Känns helt omöjligt att förutse hur den här matchen kommer att sluta. Med tanke på en del citat om förtroendet för UD kände jag att uppehållet som kommer efter FBK är ett bra tillfälle att byta tränare och ha tid att bekanta sig innan första match, men jag skulle bli förvånad om det hände. Tänkte först “torsk mot SAIK och FBK så byter de därefter”, men har svårt att se att man skulle ta beslut grundat på resultat i två svåra matcher?

Drömmer om en prestation likt den mot LHC och en vecka med en bra, eller mja åtminstone okej, känsla i laget.

Kuriosa är att Christoffer Forsberg, 19 år gör debut för FBK. Det är Roger Forsbergs son…

Har en katastrofal känsla i magen inför denna matchen.

Förbiser resultatet och vill se ett HV som krigar så in i helvete i 60 min och ger allt för varandra.
Hoppas även dom matchar Salmela bredvid en mer kompetent back denna matchen, gärna Fälth.
Skulle hellre se Fanten med P.

Kom igen HV!!

Jag såg FBK mot SAIK och då spelade Färjestad lysande, med enormt väl utförd spelidé. Taktsikt var det nog den bästa insats jag sett i SHL i år …

Alla spelare gav sitt yttersta och det var inte mycket misstag från deras sida …

Därför tror jag det blir tufft ikväll - jag hoppas verkligen vi får första målet och att domarna håller sig neutrala och inte skickar belöningsutvisningar åt hemmapubliken …

Någon som har koll på vilka kedjor det blir ikväll? O vilka backpack?
Hoppas, precis som Andersson711, att Salmela får spela med Fälth, då tror jag det kan bli bättre än med Pettan där han i stort sett bara rensade upp vår kaptens misstag.

Känns som om uppförsbacken är enorm och jag har ingen bra känsla inför denna matchen. Som jag sagt i en annan matchtråd: Det enda som talar för oss, är att ingenting talar för oss".

Kämpa 60 minuter och krossa träskodansarna!

Idag klyver sig universum …

Antingen tar HV poäng och då finns det hopp …

Skulle de förlora idag och få 0 poäng så orkar jag inte hoppas längre … då kommer jag naturligtvis att fortsätta titta på HV:s matcher etc men jag kommer rent psykologiskt inrikta mig på att det blir kvalserien och sluta bli så jäkla arg och stressad över HV:s brist på spel .

Tar de även 0 poäng mot Leksand kommer jag att kräva Dahléns avgång tre gånger så ofta som Pawhlen :confused:

Om jag fick önska mig EN enda sak i HV:s spel, så är det att när backarna blir pressade i egen zon så lägg ut den över blå på ett ENKELT och SÄKERT sätt …

Bara den enda saken skulle räcka långt tror jag …

Satan vilken viktig match!!

Blir svårt med tanke på lede fis senaste match och bortaplan.
Krävs att fler än Salema, Rajala och William kliver fram.

3 pinnar ger lite arbetsro för Stillman och company under uppehållet.
Blir det torsk kommer AB skriva nya krigsrubriker.

Jag är absolut ingen GUD, men jag vet att HV71 kommer att vinna ikväll. Resultat har jag ej svar på, men skulle tippa på 4-3 till HV71. Kommer bli mycket mål och HV71 kommer att åka hem med 3 sköna poäng från K-stad. Japp, jag har satt en peng ikväll. Enda kvällen jag är säker.

Puss / Kung Keno

Fälth-Salmela
Petrasek-Fantenberg
Johansson-Williamsson
Larsson
Gillar att salmela får fälth vid sig idag!

Femmorna är publicerade alltså?

Backparet med Fälth /Samlela blir roligt att följa ikväll! :slight_smile:

Carlsson-Karlsson-Rajala
Jämtin-Strandberg-Nilson
Lindström-Brithén-Krog
Beach-Bengtsson-Andersson
Johnsson
Ja, här är forwards

Beach som knappast får vara kvar även om han gör hattrick spelar i fjärde tillsammans med Erik Andersson och Bengtsson som center. Johnsson på bänken. Varför spelar inte Johnsson center och Bengtsson spelar på Beavh plats?! Menar vi inte alls allvar med generationsväxlingen?

Kvällens korrekta matchuppställning finns i trådstarten/mvh Kungkeno !!