Omgång 16: HV71 - Luleå HF


[list]OMGÅNG 16 | Kinnarps Arena | Torsdag | 2012-10-25 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:
* Omgång 11 Luleå HF - HV 71: 1 - 1 [size=85](spelas klart den 27/11)[/size] MT /(J Fasth)

  • 1:a (33p)

  • Senast: AIK - HV71 4 - 5 V

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (5+8) 13p

  • PP: 27,27% | BP: 88,24%

  • GM: 44 | IM: 29

  • Johan Lindström, Oscar Sundh, Elias Fälth

  • 4:a (28p)

  • Senast: Luleå HF - Färjestad BK 4 - 2 V (ET: Luleå HF - Eisbären Berlin 0-2)

  • Bästa Poängplockare: #16 Niklas Olausson: (4+7) 11p

  • PP: 13,33% | BP: 79,59%

  • GM: 35 | IM: 22

  • Toni Koivisto, Niklas Olausson(?)

Riktigt fräsch matchtråd! :slight_smile:

Två riktigt formstarka lag möts ikväll. Jag tror på en jämn och målrik match.
Tippar 4-3 vinst till HV71 efter sudden. Jason Krog avgör i PP.
Målskyttar: Marcus Nilson, Jason Krog x2 och Daniel Fernholm.

Finns det ett tråkigare motstånd än att få möta skoter.
Vet många som har säsong som inte går för att ge bort plåtarna.
Själv fick jag plåt men fick avböja då mina 2 barn kommer så får bli
burken.
Wesslau är fit for fight och frågan är om en får stå. Hoppas det
för då blir det vinst.
Blir det laget som jag har hört så blir det 3-1.(har dock lagt ner målisar då det skiter sig ändå)

Forza Hv71 och alla Blåa Män och Kvinnor :smiley:

Visst var det först i samband med nästa möte i Luleå som den avbrutna matchen skulle spelas?

// JV

Luleå gnetar sig till seger idag. Hv har en rad vinster och kommer inte spela desperat som behövs mot lag som Luleå.

Tror det blir uddamåls förlust 2-3
Hv mål:
PC och Krog

Luleå är dåliga framåt och starka bakåt - målsnålt är allt jag tippar.

Norrastå: Förra matchen återupptas där den avbröts, i Luleå. :slight_smile:

Matchen ur omgång elva kommer att återupptas innan ordinarie match den 27 november och med exakt samma förutsättningar som rådde vid avbrottet, det vill säga fortsättning efter 06:27 i tredje perioden, med ställningen 1-1 och powerplayspel för Luleå.

Nja, Luleå är bra framåt men ännu bättre bakåt.

Denna match kommer bli ett målkalas likt förra matchen! Purre har fått hybris och skjuter från varenda vinkel. Gör minst 1+1 idag. :slight_smile:

Tycker synd om Fälth som är skadad igen. Först knä sen influensa o nu lårkaka? hade för de sa de i matchen förut iallafall. Han var riktigt stabil i starten.

Tror de kommer bli en målsnålmatch med uddamålsvinst/förlust. Luleå är bra och spelare riktigt tajt o rakt, men ej så kreativt. Om vi håller ihop försvaret så vinner vi idag. Offensivt är jag ej så orolig för där är vi bra.

Jag tror tvärt emot de flesta att det kommer bli urladdning och storstryk för tråk-lule.

Hög tid att visa att HV just nu är en bra bit över resterande hockeysverige. Framgångssagan fortsätter och media går i spinn, förutom Wennerborg på AB som forsätter sitt lip-tåg mot hockeyligan och jag citerar nu morgondagens inlägg i hans blogg:

“det är bara för att hockeyligan kör gansgster-fasoner som HV vinner så stort mot luleå, hade världen varit rättvis hade alla hockeylag utan själ, dvs alla utom HV, köpt in 40 NHL proffs var och således borde, i all rimlighet, HV åka ur elitserien efter omgång 19”

HV - Wennerstedt (NHL)
2 -0

(1-0 kom i fröliunda-matchen)

2-0 kommer vid eventuell seger mot MODO på lördag :wink:

3-0 te HV71 (målar: #71 Karlsson, #18 Fasth, #6 Fantenberg)

(Luleå saknar sin två poängmässigt bästa spelare till kvällens match, Olausson skadade sig under den betydelselösa ET-matchen i Tisdags.)

Sant! Tänkte inte på det. :slight_smile:

Fälth skulle inte ha varit med och spelat denna matchen.
Har hört att det ska vara inskrivet i kontraktet.

Det tror jag inte ett ögonblick på. Vissa spelare som bytt klubb under kontraktstiden har haft sånna klausuler. Fälth gjorde inte det så nej, nån sån klausul finns inte.

Varifrån har du fått det? Fälth var kontraktslös när han gick till HV. Det är ju inget Rosénfall direkt.
Skulle HV tro att han försöker sabotera? ^^ BS säger jag.

"Fälth hade sett fram emot att möta Luleå, men precis som vid förra mötet får han följa matchen från sidan.

  • Det hade varit jäkligt roligt att få ställa upp mot Luleå, de matcherna är de roligaste i grundserien. Men det är inte mycket att göra, det är bara att fokusera på att bli kvitt skadan, säger 31-åringen."

jnytt.se/nyhet/50613/frustrerad- … voritmotet

Det är alltså skada och inget annat som gör att Fälth missat/missar Lule-matcherna.

Personligen skulle jag tycka att det kunde vara lite kul att göra en fin gest nu när Luleå kommer till jkpg för att visa vår uppskattning till LHC som förening och till deras klack som uppträdde på ett riktigt imponerande sätt uppe i Lule i sammanband med Sundhs otäcka smäll.

Kunde kanske vara på sin plats att skrika Lule sista minuten innan matchstart, dels för att visa att visa att människorna som utövar idrotten är viktigare än resultaten dels för att de skulle ge en fin bild av klacken i Jönköping med och jag är ganska säker på att de skulle bli uppmärksammat.

Kommer som vanligt att stå i klacken ikväll och förhoppningsvis har någon högre upp i klacken läst detta och tyckt att de är en bra ide.

Tack på förhand: Anton Samuelsson.

Bra idé Anton, men måste även göra en korrektion: LHF :slight_smile:

Gjorde dom verkligen något så anmärkningvärt? Visst dom visade hänsyn. Men först när de förstod alvaret i situationen, innan det skrek de både det enda å andra. Tror inte det finns många individer i detta land som inte skulle visa hänsyn i en sådan situation. Till och med aik skulle säkerligen va tysta ifall en djurgårdare “pendlade mellan liv och död” på planen. Nja, att klacken skulle sjunga Luleå känns inte så bra däremot något annat kanske skulle vara mer passande, i form av en banderoll eller dyk.? /spontan känsla bara…