Omgång 16: HV71 - Luleå HF

Såg nu att Toni Koivistio och Niklas Olausson skadade sig i Tisdags när Luleå möte Eisbären Berlin i sista gruppspelsmatchen i ET.
Jag förstår inte varför Luleå valde att köra med sitt bästa lag i en match som inte betyder något…riktigt onödigt.

De kanske såg sin chans att prova spela offensivt när det inte var en seriematch!

Har en konstig känsla av att det blir stryk idag. Luleå är ruskigt starka och har spelskickligt folk rakt igenom!

konstigt ja, de vilade dock Abbotts och nån/några i tredje kedjan.

Gunnarsson vaktar kassen i kväll… Kokman reserv.

Då hoppas jag att HV vinner ikväll så det inte blir ett mantra med vem som ska stå…

Då sträckte sig nog Wesslau i förr matchen som alla såg o var rädda för under AIK matchen

Japp så står det på Twitter iaf

Ikväll kommer första vinsten med Gunnarsson längst bak. 3-1 till HV71

Målskyttar HV71:
Fasth
Ledin
Carlsson

Målskytt Luleå:
Chris Abbott

Ikväll blir det vi vinnst 5-3 till HV71. Snöret, Nilson, W Karlsson och PC 2 gör målen
för HV. Luleås mål gör systrana Abbott och Fransson.

Sitter och tar hand om sjukt barn så det blir burken idag plus liverapporter från plats.
Tror det blir en fruktansvärt svår match där det blir fattigt på mål.
2-1 till Hv efter straffar.

Luleå brukar vara ett av de tråkigaste lagen att se HV spela mot men i år ser de ännu vassare ut än vad de gjorde förra året. Men håller med Warden. Det finns flera säsongare som mer än gärna kränger iväg sina biljetter. :unamused:

Litar tyvärr för lite på Gunnarsson för att han ska kunna klara av det trycket han ställs inför. Tycker inte han har det där lilla extra ännu så ikväll vill det till att det inte är någon “aik-match” dom gör utan hjälper Jonas jävligt mycket!!

Jämtin klar för HV!!!

Druckit en bärs för mycket farzan :wink:

Sorry Farzan, trodde du skämtade :blush: ,

Som en blixt från klar himmel, nu kommer ramsan: Ledin och Jämtin, våra svin börja igen :sunglasses:

Tror det blir en ganska tråkig match (som vanligt) mot Luleå, 1-2 till Luleå är mitt tips. Utöver målvaktsbytet så har vi Luoma istället för Fälth dessutom…

haha och jag trodde du hade sjukt låg humor som oxå skämtade :slight_smile:

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

hv71.se/artikel/29862/

hmm… då låg det lite i snacket inför säsongen då:)

Detta känns skumt, är hanskadad eller nått varför släpper de honom mitt under säsongen då där…???

Fast han kan säkert bidra i en 4e line, frågan är bara vem som ska bort för han r ju rätt lik sundh och Ledin, får vi inte för många sånna killar? Fast å andra sidan var han grym med ledin och Hrdina så det kan bli bra.

Wesslau är borta pga sjukdom enligt hockeyligans live-statistik

Jämtin är skadad nu men kan kanske spela på lördag. Han lär inte gå in i fjärde femman utan femman med davidsson o ledin