Omgång 17 /25/26): Djurgårdens IF - HV71

Djurgårdens IF vs HV71

Hufvume.
Bokstäverna ovan är resterna från copy-paste-delete av förra ingressen för mötet mellan samma två lag. Dessa bokstäver är en så god representant som någon, av alla kombinationer med grafiska tecken som står att finna i världens alfabet, för att beskriva våra känslor i nuet.

Inget tillåts vara konstant i HV-land. Allt är under ständig omrörning. Allt utom tabellplaceringen. Den är vår fasta punkt i tillvaron.Vår trygga plats innanför händelsehorisonten. Men när vi likt Hawkingstrålning skjuts ut från denna trygghet, när osäkerhetsvredet skruvas upp till 11. Igen. Ja då gäller det att med the power of ölbärs, skaka av sig skelögdheten, kisa så det krampar och laserfokusera på nästa match och tre poäng. Allt annat är ovesäntligt för oss och för laget.

Kom samman kamrater. Mot ära och redlöshet!

Linus lirar

FORZA HV71!!

11 gillningar

Hellberg stått 4 raka matcher. Dags att lufta Hävelid som vill ha revansch! Och mot seriens sämsta(bästa?) motstånd.
VÅGA DJURGÅRDEN!

17 gillningar

AEAEAEAEAEAEAEAEAAAAAAAAAAAA

2 gillningar

Ger mig fan på att om man ställer Hävelid (vilket man inte lär göra) så håller han nollan mot oss. Det är sen gammalt.

1 gillning

Kötta nu HV.

2 gillningar

Jag kanske inte ska skratta åt det men vad F, LOL! I allt elände måste man hitta lite galghumor

5 gillningar

4 gillningar

För några år sen hade vi en utbytesstudent från Usa boendes hos oss.
Hon lärde sig svenska rätt snabbt. En kväll när jag kollade på hockey kom hon förbi, kollade på tv’n och undrade varför det var ett “Zoo team”??

“Doesn’t Djurgården mean that, zoo?? Why did they name their team the Zoo”??

Tycker jag är kul iaf.

15 gillningar
20 gillningar

HAHA nä det kan inte vara sant hahaha!

1 gillning

Även Hudon är ett frågetecken för ikväll

Han var väl sjuk förra matchen mot oss också?

image

21 gillningar

Hurra! Tar ut segern i förskott. Skönt med två raka vinster. JAAAAAAAA!

3 gillningar

Yes

1 gillning

Mer tur en såhär kan vi inte ha.

Men vi måste göra jobbet till 100%.

Annars blir det storstryk.

1 gillning

Så är det, underlättar väll mer att de känns som 0-0 istället för 2-0 direkt.

Hellberg är ju klasser bättre och kunnat vinna matchen på egen hand.

Tror vi kommer landa rätt hårt på jorden igen ikväll oavsett vem som står.

Blomman har väl skrikit konstant på laget sedan förra matchen då han tyckte vi spelade så dåligt och inte förtjänade att vinna. :dagger:

Den av Björn ratade Laleggia lär väl göra tre poäng ikväll medan vi knappt mäktar med tre skott på mål.

Dock så tror jag på en underliggande siffror seger ikväll så vi kan säkert glädja oss åt en femte placering i blommans och Björns låtsastabell efter matchen :ok_hand::fire:

2 gillningar

Nästan så man drog lite på smilbanden när man läste att Hävelid ska stå.. Men bara nästan.

5 gillningar

Ett slarvigt men offensivt skillat DIF mot:

2 ggr dollares på DIF. Det är spelvärde de luxe.

1 gillning

Alla ni som gläds åt at Hävelid står.

Glöm ej att Lehtinen står hos oss.

Kan bli många mål ikväll. Ska vi säga 7-6..

13 gillningar