Ikväll fungerade forecheck bra, och fbk skapade inte så mycket.
Lite gott att Bengan är tillbaka. Han är hård och lagom grinig.
Stenlund imponerar liksom Almqvist (även i pp). En riktig lagvinst där Önerud och Thörnberg inte saknades speciellt mycket.
Såg lugnt och fint ut, hela matchen igenom.
Tack som fan HV!
Riktigt bra av HV idag 60 min kanonhockey… Nu borde väl till och med tränarstaben förstå att Söderström ska stå… Han är en vinnarmålvakt thats it… Btw riktigt kul för Lias att gå in och göra en kanonmatch och krydda med 2 kassar. De är så här vi ska spela just såhär för då är vi svårstoppade… Hoppas man kan fortsätta på den inslagna vägen och höja sin lägstanivå så blir de kanon.
Bästa matchen jag sett HV spela den här säsongen trots så många spelare borta kör man över Färjestad spelmässigt HELA MATCHEN I 60 MINUTER. Bara det är värt att fira att man spelar hockey i hela matchen för första gången. Synd att Haugen stod i vägen lite för mycket annars hade det kunnat bli ändå roligare
Söderström visar igen att han kan vara mycket bättre än PW. Återstår att se hur många matcher han klarar av att spela så här bra.
Andra roliga saker är att oavsett vilka som lirar så såg de ut som stjärnor idag när man inte tummar på något. Lias och Brännström var grymma där ute, alla andra också såklart men värt att nämnas.
Längtar redan till nästa match när man möter SAIK som man gillade första matchen Kan bli en match som ligger kvar länge i minnet
Häftigt att se att man parkerar i Färjestads zon också i 5-5 spel och spelar som man hade PP LÅNGA stunder. Utklassning även om siffrorna inte speglar det.
Fan vad härlig seger! Undrar vart alla som ansåg att HV inte har en chans att komma topp tio tog vägen haha, HV har en jäkla potential och oerhört starkt att köra över ett formstarkt FBK!
Det jag såg idag vart så mycket bättre än på länge.
Missade vissa delar av matchen, mycket läxor för lilltjejen.
En fråga, 24a, tycker inte mig se så mycket av honom.
Känner han skada?, fortfarande lite otränad?
Lite orolig där,
likaså vad gäller 40.
Vet att de är bra, men det är spelare som mår bäst av att göra poäng.
Annars, uppe ur den lilla svackan nu hoppas jag.
Blir tufft på Torsdag mot ett revanchsuget saik.
Undra om det var Växjöeffekten som jag lurade på efter förra matchen. Vändning mot Växjö tror jag bäddade för den här matchen och även framtida matcher. Spelet man visade upp i början var tillbaka idag på toppnivå.
Hahaha vilken komedi det är på detta forum ibland!
Dom två senaste matcherna kryllar av kommentarer som “fy fam va dåliga hv är” och
“Kvalserien nästa” och idag lovordas det istället
Kan inte vara många av er som själva idrottat på någorlunda hög
nivå eller kanske inte äns idrottat över huvud taget. Då borde man
fatta att det går upp och ner under en serie och att det är mycket
som påverkar spelet.
Gillar inte den här kappvändar-losermentaliteten
Det är bara ett fåtal som står för den mentaliteten, och som saknar förmågan att kommunicera (i vissa extrema fall självinsikt) att det egentligen är de sista 30 sekunderna som man reagerar på och gör bedömning av.
Bra genomförd match och för ovanligheten skull lyckas man hålla uppe det bra i alla tre perioder.
Tyckte bara det var lite konstigt att fbk inte tog ut målvakten i sitt PP de fick i slutet, men det får man väl tacka för.
Spännande match mellan PW och Söderström. Tycker Söderström påminner om Ersberg i spelstilen och hur han läser spelet. PW började säsongen bra men börjat svaja i takt med hv:s spel börjat svaja. Söderström har helt klart bättre förrutsättningar än PW som inte riktigt får det att lossna. PW är lite som Liv var innan han drog över pölen väldigt flaxig och kom ur position och växlar mellan helt grymma räddningar. PW har ingen NHL chans men han vore bra av att spela AHL då kanske de släpper som det gjorde för Liv som gjorde den målvakt som han sen blev.
Så länge alla jobbar hårt kan detta bli en bra säsong men fortfarande orolig över jämnheten och skadebenägenheten på spelarna. Och sen är jag orolig för PP, om vi skall vara topp 6-4 så måste vi få ett bättre Pp. Sorry om lite kritisk men vi har saker att jobba på men hoppas vi löser det
Kan bara hålla med vad många har skrivit här. Väldigt bra spel över hela banan. Från målvakt som såg stabil ut, backar som snabbt rensade och forwards som sköt och gick på mål. Man var som skållade råttor över hela banan i 60 minuter. Väldigt kul att se och dessutom emot ett för stunden bra FBK. Tycker inte FBK skapade någon riktigt vass målchans över hela matchen ( kanske något skott då ) men många gånger täckte HV direkt så puckarna kom aldrig fram. Och ett stort beröm till publiken som jag tyckte bjöd på en riktigt bra stämning trots att det inte var fullt …Sedan att en del vänder kappen efter hur det blåser, det kallas inlevelse och vad vi supportrar har. HV är världens bästa lag när dom vinner och kassa när dom förlora. Riktigt så är det självklart inte men vi är bara människor. Man vill så mycket som supporter så det blir fel ibland, dock kan en del absolut välja sina ord bättre än vad man gör. Trevlig kväll alla