Omgång 17: HV71 - Skellefteå AIK

Du missar (medvetet?) vad jag försöker skriva. Jag har full förståelse för att folk är upprörda och besvikna, det är jag med, men det är inte samma sak som att gorma om att man tappat lusten till HV, till sporten, till allt. Då bör man göra som man säger och logga av, sluta.

Jag önskar inte att HV är problemfritt.

Återigen, varför måste ni se det som en skymf mot er om föreningen missar sina mål? Är ni så godtrogna att bara för att föreningen sätter ett mål, så kommer och måste de nå det? Så funkar inte livet. Man kan fortfarande älska laget och dynamiken, i med och motgång, på riktigt motgång.

Sen är jag inte lika övertygad om att det än ni som skriker högst som är realister… hybris snarare.

Jag kan rannsaka mig, men inte i den saken, för jag ser inte saker positivt. Jag är en sann pessimist, alltid.

Allt annat än en storförlust idag är en bonus

Börjar bra…,

Spelat 1.10 och man har redan släppt till 3 chanser och ett stolpskott…

:frowning:

Diabolics. “skymfen” är väl att man fortsätter ha samma mål och ger den ledning som konsekvent missar målen fortsatt förtroende. Det måste du ju, även om du själv inte tycker det, förstå kan upplevas som provocerande för vissa?

återigen blir man totalt utspelade på hemmaplan och man kommer inte ur egen zon. Nä nått måste göras och det är nu

Jag kan inte förstå, men jag märker att folk tar det personligen. Jag skulle inte se en målsättning som mer än just det, en målsättning. Jag är vuxen nog att fatta att det inte är mer pricksäkert än ett horoskop, som bäst.

Suck

Jaaaaaaa

Haha…rättvist :laughing:

hahaah hur fan leder vi?

Älskar en defensiv back som vågar gå med, som vågar utmana. Älskar Didrik Strömberg.

Hål i benskyddet

Vilken tavla men vad gör det. Alla mål räknas :slight_smile:

Något sent:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Bra, förra matchen inleddes av en “tavla” av gunnar, nu en “tavla” av saik, det brukar jämna ut sig, svårare än man tror med ispuckar mitt mellan benen tydligen.

hur kan man vara så episkt dåliga i passningsspelet? Man kan ju inte passa en enkel passning utan de strular

HV har absolut ingenting…men leder, undrar hur länge?

Jag tycker att Kokkonen gjorde det väldigt bra som center när Sandberg saknades mot LHF. Holmström har ju varit borta ett tag så man kanske inte vill lägga vikten av centerplatsen på honom nu inledningsvis.