Omgång 18: Brynäs IF - HV71

Tedenbyyyyyyy

Redan lika många skott på mål som hela andra perioden :smiley:

Tedenfjutt igen :laughing:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

J AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaAAA
TTTTTTTTTTTTTTTedenfart :smiley:

aj aj aj

Jag blir inte klok på värvningen av Wärn, jag må va trög men jag fattar inte vad han bidrar med.

samma här

Är du också trög? :laughing:

antagligen :laughing:

Börjar likna försäsong när det gäller passningar och uppspel, inget skönspel direkt.
Underbar utdelning för den alltid hårdjobbande Tedenfart :slight_smile:
Håll detta nu…

Hehe. Sant.
Men de jobbar hårt och är aggressiva ikväll.
Det är det de till slut vinner på. Trots vilan i andra.

Gott Hv!

Enkelt.

bra med vinst!!!

Ingen bra match och uselt pp men vinst är en vinst.

Överdrivet negativt igen! Och detta kommer från en som får galla över mig pga att jag är realist på andra forum…

Ok första period, katastrof andra period, bra första 10 i tredje lite skärrat nån minut efter brynäs reducering sen stängde man ner matchen. Snabbt och enkelt sammanfattat

Härlig vinst!
Men PP är så slarvigt o stressat att man blir tokig!
Jämför man med Brynäs som spelar långa pass tills pressen från Hv lagt sig och sen börjar lira så gör Hv precis tvärtom o försöker med svåra pass direkt under Brynäs press istället för att dra isär spelet till en början och sen ställa upp och leta avslut!

Spelet sitter ju inte riktigt ännu. Men jag tycker första perioden var bland de bättre vi gjort i år, iaf om man tittar strukturmässigt.

+Wännström livsfarlig när han får lägen.
+Tedenby har börjat komma igång på rikigt.
+Söderström riktigt bra förutom tavlan, jag gillar hans starka psyke. Precis som mot Träsko i kvart 1. Så skakar han av sig misstaget och spelarstatistik efteråt.

  • Stenlund, känns som han vinner varenda tekning. Han banar också väldigt mycket väg för teden och wännström.

-Wärn, vad har hänt? Mycket slarv i passningsspelet, feltimead i pressen. (Stort minus)
(-) Jag tycker Elliot spelar med på tok för små marginaler. Han är ju inte direkt dålig men försöka dra sin gubbe som sista man på blå etc. kan bli väldigt kostsamt. (Litet minus)
(-)Ejdsell, jag tycker han var osynlig idag. Han har varit HVs bästa spelare så här långt. Men denna afton var ingen höjdare. (Litet minus, m.a.o. inte jätte dåligt

JP-femman
5+ Sebastian Wännström(2+2)
4+ Linus Söderström(0)
3+ Mattias Tedenby(2+0)
2+ David Gustafsson(0)
1+ Anton Bengtsson(0+1)

Matchens lirare
Hv71: Sebastian Wännström. Den sylvasse HV-forwarden var inblandad i det mesta offensivt i sin gamla hemmaarena.
Brynäs: Simon Bertilsson. Landslagsbacken gjorde som vanligt ett gediget jobb i ett annars ängsligt Brynäs.