Omgång 18: HV71 - Brynäs IF

Jämtin crosscheckad i ryggen men ingen utvisning :imp: :imp:

Jo men det var ju hans mål egentligen om vi skall vara ärliga. Ok den tog på en klubba men tycker det är finnens mål . :slight_smile:

Spel 4 mot 3 för BIF i början av andra, gör för h-vete inte som mot LIF nu :imp: :imp:

Skum utvisning på Campoli… Ollonet håller ju i klubban för honom…

Domaren är ju helkass hade han tagit ut en Brynäsare som han skulle innan! slagsmålet
hade läget varit helt annat dvs. 5-4 till HV :exclamation:

Godkänd period, härligt att se att flera spelar bra idag. Domarns nivå är ett stort ?

Återigen en godtycklig utvisning.
Vafan är det med Sveriges domare? Hur skall man få ordning på detta?

2-0…
Nu blir det guld!

:stuck_out_tongue:

Precis, solklar crosschecking i ryggen på Jämtin, hade det varit omvänt läge hade domaren höjt armen direkt :imp: :imp:

Då säger vi det… :smiley:

En bra förstaperiod där jag tycker HV71 har spelet.
Känns skönt att se Krogs kedja producera, de är +2 idag.

Nu klarar vi BP i början av andra perioden, sedan ser vi till att hålla uppe tempot och fortsätta spela som i första.
Om man backar hem nu så kommer matchen att tappas, inte tid att börja fegspela nu!

Eller som mitt lag släppa in fem mål på en period :frowning: :frowning:

Tyckte jag såg Krog sätta in en tackling i första. :stuck_out_tongue:

Brorsan: Härligt att se, han verkar ha tagit petningen på ett bra sätt.

Kan dessutom tillägga att domarna idag är samma stolpskott som dömde i onsdags :unamused:

Jag räknade till två! :smiley:

Vill fanimig se en punktmarkering på Gundersen när det är dags för BP nu.
Känner mig inte alls bekväm trots ledning, vill se fortsatt stenhårt jobb matchen ut samt en nolla för Wesslau… Får han den ikväll är jag övertygad om att han rättar till sitt trasiga självförtroende en del.
Såg Rödins ribbskott innan, Wesslau satt på knä långt innan skottet gick iväg, oroande.

Alltså, Salmela är ju ruggig!!! Sicken pucksäkerhet, skridskoåkning, passningar o skott. Pasi Puistola DELUXE.

Man förstår ju varför han spelar VM för Finland år efter år…och dessutom bara 29 år. WOW! :sunglasses:

Håller helt med. :slight_smile:

Blev förvånad över att han inte blev uttagen till Karjala, han har ju imponerat i dem få matcher han har spelat denna säsongen

Salmela och Campoli nu i PP

Fan vad kul att se att det är fullsatt idag! :slight_smile: