Omgång 18: Luleå HF - HV71

[size=200]Luleå HF - HV71[/size]


[size=150]Upp till bevis för Luleå Hockey[/size]

Publicerad: 2015-11-14 10:00

Uppstarten av SHL efter landslagsuppehållet blev inte som Luleå hade hoppats. Man fick sig en ordentlig stjärnsmäll och förlorade med klara 5-1 mot Malmö. Nu är det upp till bevis för norrbottensklubben som siktar uppåt i tabellen.
Läs mer på SHL.se:
shl.se/shl-arena/39759/pregame/

[size=150]FORZA HV71 OCH VÅRA BLÅ MÄN OCH KVINNOR!![/size]

Dags att plocka fram lite HV-hockey tycker jag. Har börjat stänga av matcher även vid ledning för det är så otroligt tråkigt spel och inte alls det man förvänta sig inför säsongen.

Trodde HV hade lag för att kunna spela klapp-klapp hockey och göra en hel del snygga mål men det är mest längs sargen dom håller till (som dom senaste åren).

Semifinal känns avlägset denna säsong med :open_mouth:

Jag är väldigt orolig inför dagens drabbning. HV71 brukar ha väldigt svårt mot Luleå, framförallt på bortaplan.
Det spelar egentligen ingen roll hur Luleås form ser ut. De kan ha tio förluster i rak och lyckas enda spela ut HV71.
Sen att Luleå har det väldigt tufft och är väldigt revanschsugna är nog knappast till HV71’s fördel.
Tar vi en poäng idag så är jag oerhört nöjd. Gäller även att trion Thörna, Christensen och Brithén steppar upp nu när Laine är borta.

Är väl en 17-åring som vaktar kassen ikväll för Luleå?

Vore kul att få se en lagmaskin nu oavsett skador, som bara kör. spelar sig in i anfallszon och inte fastnar i sargerna.

Ja, den här killen:
eliteprospects.com/player.php?player=212732

SKJUT MYCKET idag tack. Yngsta startmålvakten i SHLs historia, inte speciellt imponerande siffror i J20 heller, så sätt han på prov och släng allt på kasse bara, vilket är något vi har varit riktigt dåliga på tyvärr.

Det enda som talar till HV:S fördel är att Luleå tvingas kasta in en 17 åring i målet.

Det vill nog till att Hult och Davidsson snabbt värvar in en spetsback och forward. NU!

Känslosamt värre…

wtf time out va händer

Tycker HV har börjat skapligt i denna matchen förutom den första 5:an av matchen

Thörnberg ligger sannerligen inte på + i min bok just nu.

hv är hyffsat med i matchen, kämpar bra, bra bp, men fan va dåliga pass. Dessutom sarg ut när man är helt ohotad i försvaret, samt när man är hotad passar man till en kollega som han oxå är hotad, sen kriget… mkt felval. Ingen hv-hockey

bra läge på utvisningen… 0-1 vore gött.

4 skott och allmänt uselt spel i 1a. Kan inte bli sämre iaf. Deras målvakt undrar nog om han tog ett steg ner i divisionerna istället för upp…

fan, hyffsat iallfall… bra att starta andra med pp… slipper man bli översköljd … kanske.

0-0 efter en första period med lule på ena sidan… vad är oddset för det? Jag tror oddset är en omgång med björkris på rumpan.

Fint av tråklule att hylla abbott när brorsan är på plats, något som jag missade helt eftersom jag kom in vid 5e minuten…

Ser inte alls bra ut.

HV stressas sönder i egen zon, så de skapar absolut ingenting, förutom egna misstag.
Dessutom tycker jag de viker undan när lägen för tackling kommer.
Troligtvis är domarnas inkonsekventa bedömningar tidigare under säsongen orsaken till det, men det skulle kunna vara ett sätt att vinna en match.

Bra med timeout tidigt. HV måste vakna.

Kom igen nu!

Haha! Vi alla har verkligen sänkt förväntningarna på HV! Allt annat än 0-3 underläge i första perioden får anses som bra :wink:

HV71 kommer komma ut mycket bättre i andra. Tror hyllningen av Cam och gamla minnen från Sundh och Paris satt i huvudet i första. i andra har nog såna grejer släppt lite och hockey fylls upp i huvudet.

Lite passivt kan jag tycka, knappt sett något kontrollerat uppspel och inspel offensiv zon. Vill se lite mer puckkontroll nästa period.