Omgång 18: Skellefteå AIK - HV71

Usch mardrömsmach. Kunde varit 5-0 till SAIK med maximal otur. Eller 0-5 till HV eller 5-5.

Tur att Almqvist har avvärjt 3-4 halv-frilägen.
Tedenby stekhet idag.

Klockren analys av Tedenby.

Missade det vad sa han?

Är ju en grymt roligt match hitills!

Nu börjar Krossen!

Att dom spelar bra, men slarvar i uppspelsfasen. Bättre passningar för att ta sig ur egen zon så att de kommer ut och igenom mittzon snabbare. Typ.

Den höga klubban kan väl ingen missat?

2 min interference?

Kan någon kunnig människa förklara hur det kan vara 2min interference ??
Har alltid 2+2 för hög klubba annars ?

Almquists skott 99procent på täckande?

Detta var nog det sämsta PP jag sett…

Inget vidare PP

Tyvärr… Lika frågande som du. Kan bara tänka mig att domaren trots allt missade situationen och bara tog den utvisning som snurrhjulet stannade på.

Snälla peta Adam från pp

Värdelöst PP där förlora vi nog matchen tyvärr då SAIK inte fått sina PP som domarna ser som obligatoriskt.

Detta måste vara ett av dom sämsta PP i historien eller :question:

Är det bara jag som tycker att Borgman spelar alldeles för svårt och smånätt i egen zon?

Har familjen Marklund släktträff ikväll eller varför ekar det i ladan?

Varför i hela helvetet väljer dom att spela Adam Almqvist i PP? Killen darrar som ett asplöv och kan fortfarande inte skjuta, och han kommer aldrig kunna skjuta heller. Allt blir misslyckat med honom i PP då han drar ner tempot och när han väl ska skjuta så drar han pucken rakt på motspelaren. Ändå envisas Johan att spela denna Adam, och än värre, ändå envisas hans lagkamrater med att passa honom i skottlinjen hela tiden - varför?

Annars en ganska tråkig match hittills och än ännu tråkigare kommentator som har den jobbigaste dialekten man kan ha, sömnmedel.
Hoppas på ett mål nu, känns nästan som det kvittar vem utav lagen som gör målet just nu, det behövs nämligen för matchen.

:smiley: