Omgång 18: Skellefteå AIK - HV71

[size=150]Skellefteå AIK - HV71[/size]

HV71 åker till Västerbotten för att möta Skellefteå på
lördagen. Hoppas att målproduktionen kommer igång
snart annars blir det svårt att vinna matcher.
Filip Sandberg är tillbaka i HV71 men spelar inte
i dagens match men han kan spela nästa vecka.

Rahm inför match: hv71.se/artikel/v0vfajojy-3 … eftea-hv71

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Storförlust

Rädd att de blir storförlust idag. Tvåsiffrigt.

Man petar allltså Wännström!!? Helt jävla otroligt va inkompetenta dom är!!

Jaha där ser man, Bengan in i 1:a kedjan…mmm det vet ifan om det känns nåt vidare bra. Men kul att Heikkinen är tillbaka och att Ytterell är fortsatt utanför truppen.

Så sabbar man förstafemma i mitt tycke, Bengtsson Ljungh och Figren…

Alltså när alla utan vår tränartrojka ser att det är mål som saknas så bänkar man den enda egentliga naturliga målskytten Wännström och toppar upp det hela med Bengan i första…ohå ja ja och vad det kommer blåsa i träa idag…not! Nu är det dags och lämna mellanmjölkshockeyn och köra riktiga toppkedjor…jag får inte ihop denna ekvation som Mr Lindbom förespråkar

Brunkargänget…Sanslöst… :unamused:

Sen att våran ass kapten är sämre än sämst känns inget visare. Fan dags nu Simon att du börjar bära det där C:et med större stolthet och visar var fan skåpet ska stå. Håller inte att ha den som ska gå i bräschen i en fjärdelina och som hänger på gärdsgår’n om att få vara på isen eller läktaren! UPP I NIVÅ NU HELA JÄVLA GÄNGET!!

Men att peta Wänna får jag nog hålla med om för så jävla dålig han har varit ända sen han kom till HV, har inte kommit tillbaka från hjärnskakningen han fick i Rögle.

Känns som en given förlust när man ser laguppställningen…

Spetskedja/spelare då vi vunnit guld:

95: Esa Keskinen - Marko Palo - Patric Kjellberg
04: Davidsson - Husko - Sahlstedth
08: Davidsson - Voutilainen - Thörnberg
Hrdina

10: Davidsson - Voutilainen - Thörnberg
17: Christenssen - Brithén - Arlbrant, bumbidekdjan, En grym Thörnberg och Önerud, bra backar överlag, grym målvakt.

Idag: Anton Bengtsson - Ljung - Figren… :unamused: Inte konstigt att vi ligger på 11:e plats och 2 poäng från kvalplast efter 1/3 spelad av serien.

Haha exakt. Anton Bengtsson och Figren har inget i en förstakedja i något SHL-lag att göra. Knappast heller i en andra.
Men i HV är dom leadingline? Sjukt

Inte om man tittar vilka spelare vi har istället. Gör man det så är de tjänstefel att peta Wännström.
För Bengtsson har ju varit bättre? Eller?

Nej men hans pappa är ju klubbdirektör.

Jag förstår inte vad alla gnäller om. När någon spelare är dålig, gapar ni efter att någon ska bänkas och i stället ta in juniorer. Nu vet inte jag om Wännström är skadad eller petad, men är han petad är det helt ok för mig. Han håller helt enkelt inte. Dessutom får ni ju era juniorer idag, två st. Så får vi se hur det går.

När nu Sandberg är på väg in, tror jag Wännström är på väg ut.

Man tjatar om att det är målskyttet som är problemet och vad gör man då? Jo man sätter in en spelare som inte gjort ett enda mål på hela säsongen i första/andra kedjan. Logiken är minst sagt bristfällig i Lindbom’s tänk…

Ledningen gör allt för att föra hv så långt ner i botten stackars Sandberg som kom hem till Sveriges största loser förening

Idag blir de storstryk

Wännström 13:14 minuter istid per match, 7 poäng,
Bengtsson 17:10 minuter istid per match, 2 poäng

Jag gissar att det är det folk gnäller om. Spelare används på helt fel sätt. Jag tycker Wännström inte fått en ärlig chans att komma in i denna säsong.

Jag kan inte minnas att jag någonsin sett dig visa missnöje eller skriva något kritiskt. Du verkar försvara allt inom Hvs organisation. Om nu allt är så bra så hur kommer det sig att vi ligger på en 11:e plats?

Gustafsson benkad också…g