Omgång 19: Frölunda HC - HV71

Nästan som i Kinnarps :smiley: :smiley:

Hv klart bäst nu

Bra PP ÖNSKAS

Det år en nackdel når vi får pp men med önerud kommer det bli bättre

Jag gillar skarpt de långa snabba passningarna från egen zon upp mot offensiv blå. Påminner om gamla goda dagar!

Nähä :imp:

Seriöst arla vad har hänt…sprutar poäng i allalag utom hb

hyfsat PP men sen slarvar Arla o så blire boxplay

Tycker HV slår svåra och slarviga passningar, både Arla och Christensen gör det lite väl komplicerat.

Offsides icing och slarviga pass, men riktigt högt tempo! Bäst hitills, Hv-Klacken :slight_smile:

HV spelar riktigt bra, men det blir lite för svåra passningar i de avgörande lägena framåt. I egen zon ser det dock mycket bättre ut, med ett enklare passningsspel än förra matchen. FHC spelar också väldigt bra och det är en mycket rolig ishockeymatch.

Tyvärr får inte jag se mer nu för vi är bortbjudna, så kom gärna med lite analyser av spelet här så att jag kan följa matchen här.

Haha Persson är ju underbar :laughing:

Okej 1 i ot om vi ska vara korrekta nollan efter 60.

det går väldigt fort där ute och det slarvas rät mycket i passningspelet men en rolig match att kolla på. Hv gör en bra första period borta mot frölunda. frölunda för väl spelet lite mer men man gör det bra. Största nackdelen man har haft 2 PP utan ddirekt nått bra spel.

Tycker Lias och Arla är tveksamma idag so far. Riktigt schysst match. 2 bra lag och grymt tempo

Sågo

Ruggigt bra första av HV… MEN nu måste man fortsätta såhär… Frölunda är bra och riktigt farliga i anfallszon…

Bra match, högt tempo, 2 bra lag.

Farligt att glra en så bra 1a period borta mot Frölunda, dessutom 2 PP utan utdelning.

Tror Frölunda kommer ut stenhårt i 2a efter skäll från Rönnberg.

Hoppas jag har fel, skulle vara väldigt starkt om vi tar poäng ikväll.

HV Dam-Luleå 4-0 efter två perioder.
Den såg jag inte komma.
Dubbla vinster mot serieledarna hade smakat mumma.

Ställningskrig. Tror första målet blir otroligt viktigt.