Omgång 19: HV71 - Leksands IF

Den här videogranskningen vid 4-3, fick vi någon klarhet i orsaken?

image

https://twitter.com/innebandylinkan/status/1725970776606564793

3 gillningar

Inte en bra gemförelse överhuvutaget

Hahaha! Stämmer! Jag som för en gångs skull var alldeles FÖR optimistisk, alltså! Så går det när man slinter med grisklövarna….

Ja du har helt rätt. Att spela i landslaget säger ingenting och att var bäst på plan i matchen mot Sverige. Men likt förbannat är de bästa spelarna från Europa med i dessa tuneringar. Han var bäst av dem alla.

Att då inte hålla för mer än topp 3 kedjor i SHL:s topp är ju bara löjligt.

Såg varken Nättinen eller Tikka i finska landslaget.

Att läsa dina inlägg i denna tråd är ju i nivå med ett barn med diagnoser i svensk skola. Du svingar hej vilt.

Ett tips - dagens elitidrott är jämn. Azerbajdzjan vinner med 3-0 mot Sverige. Köpenhamn är jämbra med United. Sverige åker ur VM i hockey mot, jag minns inte ens vilket så kallat utfyllnadslag det var.

HV har inte dåliga spelare - vi har dock dåligt utfall på dessa tillsammans. Skälvbilden bland många är att man idag kan vinna på talang.

Lindbom verkar förstå det här med 100% - så nu kanske vi kan vända skutan. Frågan är om Peterson, Borgström och Tedenby är beredda att jobba hårt. Framförallt Peterson känns i mina ögon som en spelare som är lurig i ett lagbygge. Skyhög kompetens när han sätter den sidan till - men bedrövlig när det går emot.

7 gillningar

Ingen matchtråd inför kvällens match?

Skulle bli något sen idag sa han matchtrådskungen

Radan L :wink:

Äntligen en första kedja värt namnet.

Idag var de mycket mycket bra. Sen står jag fast vid att de har mycket kvar att bevisa.