Omgång 19: HV71 - Leksands IF

Jag vidhåller att det behövs mellan 10-15 miljoner ytterligare in i laget om vi vill försöka undvika kval.

1 gillning

Att mannen som byggt det här laget är kvar är en sån jävla gåta. Helt otroligt.

Man måste kasta ut Kent. Omgående. Detta går liksom inte. Tänk om en annan skött sitt jobb på samma sätt och bränt företagets pengar på kattskit. Man hade ju blivit återbetalningsskyldig för tusan.

3 gillningar

Man kan säga, utan att överdriva, att det är långt till Nubbens mål med denna säsong. Men han gör väl som brukligt, ändrar målet under säsongens gång.

Strålman är i mina ögon det enda nyförvärvet som Nubben lyckats med.

2 gillningar

Behövs en bra sportchef och en stark tränartrio. Just nu saknas båda.

1 gillning

Benägen att hålla med. Ser otroligt tunnt ut men några spelare borta.

Det hjälper inte om vi så skulle byta spelare med FBK. Några matcher så är samtliga urusla igen.

Och där var de bara ren flax att han träffade en kille som blommade ut till en av landets bästa försvarare för sisådär 20 bast sedan.

1 gillning

Korrekt. Och då är han en 37årig dagspendlare. Inte någon framtidskugge direkt.

2 gillningar

Hv:s fysiska spel i båda zoner är fortfarande totalt obefintligt.
Man fortsätter att försöka nå puck med klubban istället för att sikta på kroppar.

Trodde Lindbom skulle åtgärda det. Likt förra säsongen.

3 gillningar

Det tror jag inte.
Nu har vi Nubbens fuskbygge kombinerat med skador. I de bättre ligorna klarar du dig inte med klappkassa spelare i laget. Lägstanivån är viktigare än högstanivån på spelare i SHL eftersom alla lag kan utnyttja misstagen som begås effektivt.

2 gillningar

Har varit rädd för att Lindbom-effekten skulle vara en one hit wonder. Han lyckades få allt att klappa i slutet av förra säsongen. Nu handlar det om majoriteten av en säsong, och en tränare som egentligen vill vara klubbchef och som troligen trodde att han aldrig behövde rycka in och rädda laget igen…

Leksand gör det bra. Men mycket mellanmjölk från HV.

Sluta anfalla åt fel håll!

BP och strax 1-3 på tavlan. Kul.

1 gillning

Vad hände med att lyfta ut pucken om man inte har någon att spela i försvarszon?

1 gillning

Onödigt av Forsberg

Iskalle Forsberg gör ingen glad

Håglöshetens högborg.

Skönt att vi förlängde med den fantastiska Forsberg