Omgång 19: HV71 - Leksands IF

Blixt från klar himmel!

Inte alls, är många som delar åsikten som du ser :slight_smile: Helt förståeligt efter dessa två säsonger.

När dom spelar som sämst, det är då dom behöver stödet som mest.

3 gillningar

Inte så rättvist resultat, va? Men det skiter vi. Mycket skön…t att vi har 2-2. Väldigt glad över att Leksand väljer att ställa sin andrakeeper som har en av ligans sämsta stats.

2 gillningar

Då behöver dom alltid stöd ju. Blir jobbigt för fansen att alltid sluta upp.

1 gillning

Det räcker nog mot oss, ska du se.

Jobbigt för fansen att alltid sluta upp? Jag trodde det var det som var hela grejjen, att alltid sluta upp?

2 gillningar

Vi ska vara glada att folk är där och stöttar laget.
Att däremot kalla dom för patrask är så jävla uselt att du borde skämmas!

2 gillningar

Var det Forsberg som tappade huvudet och åkte ifrån leksingen så att han blev ensam framför mål vid 0-1? Hann inte riktigt se.

Det är ju det dom gör. Det ska vi vara stolta över. Inte raljera och vara ironiska.

Haha ja, den gamla godingen. Förstår vad du säger. Faktum kvarstår. Så som föreningen HV71 behandlas av ledare i den så förtjänar man inte stödet. Fans, medlemmar och sponsorer håller HV under armarna för att kunna fortsätta spruta pengar till höger och vänster. Kapitalförstöring deluxe. Med ett mindre stöd hade man tvingats vara noggrannare med rekryteringarna. Det kanske hade gynnat klubben i det långa loppet.

1 gillning

Det var det …

1 gillning

Foppa känns verkligen iskall match efter match.

Det är lätt att säga att vi alltid ska sluta upp, men när HV plockat in behåvningsreserven som Nubben, monten mfl så är det väl inte konstigt att fans får nog? Denna forna storklubb är ju numera en fjärt i rymden, felbesluten avlöser varandra. Det måste ju vänts på mer stenar än vad det finns sandkorn i Sahara, och ändå ser det ju bara sämre och sämre ut.

2 gillningar

Vi kan väl kallt konstatera att vi har olika syn på det här. Att strypa flödet av pengar och dessutom inte heja fram laget är nog ingen lösning som jag ser det.

Tack!

Älskar Åke!!!

Patrask beskriver det rätt bra sett till hur det sett ut hittills 23/24, hur kommer det sig att du inte gått igång i föregående matchtrådar där folk sitter och skriver att laget är sopor / sämst? Är ju samma sak :rofl:

Helt riktigt. Fanns dock bara en, eller på en bra dag två, vettiga SHL-spelare bland de som följde med upp.

Misstänkte att det kunde bli tvåsiffrigt mot Malmö. Gick ändå och fick uppleva 0-8.
HV71:s ledare och spelare förtjänar tyvärr inget stöd, sedan försöker jag alltid stötta laget ändå men spelarnas och ledarnas uppträdande äcklar mig till och från.
Tycker man kan unna sig några negativa kommentarer på ett forum under match. Spelarna är ju knappast inne och läser under matchens gång.

Finns nog få föreningar som skulle ha fullt på läktarna i HVs situation. Än så länge har ingen från HV71 gett fansen en riktig ursäkt. En vettig åtgärd efter förnedring på hemmaplan hade varit att donera en veckolön till ungdomshockey eller liknande. Visa att man menar allvar.
Istället fick vi en intervju om häxjakten på Montén…