Omgång 19: HV71 - Luleå HF

Ja det var inte bra alls nu, hm, man undrar lite varför HV ska kunna tappa saker så fort. Synd på utsidan stolpen där.

Fan vad irriterande att släppa in 2 snabba

dock så är det inte fel på hjärtat iaf då två spelare slänger sig och täcker med huvudet före.

Laakun, ja det kändes väldigt surt då vi tog ledningen. Man vill inte ha repris på modomatchen.

fy fan, skulle vara en 2-minutare för att fanskapet i tråk-lule-målet flyttade målet, men vad gör domaren ??? hur kan han missa det? Sen blir det helt overkligt ovärdiga mål… fy fan vilken jävla sur kräksmak jag har i munnen BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

men det ser stundtals ut som om det bara är ett lag på plan, det är gött. Tedenfart har startat piggt. Skulle ju egentligen stått 2-0 men det insåg klåparn i lulemålet å flyttade på detsamma… synd att han kom undan med det…

Såg lite rostigt ut inledningsvis, kändes dock som Vi tog över mer och mer, synd dock att det är öppen gata emellanåt i egen zon, bara att runda runt på valfri kant sen är man ju praktiskt taget fri mot Wesslau.

Fyfan vad jag hatar luleå. Jävla tråkig. Går hem med fem man

Fast vi vinner ju skotten. Det är viktigt har jag hört.

Dom matcher vi förlorat skotten STORT har vi ju vunnit :wink:

Nä det är helt meningslöst. Enklaste receptet till seger är att inte skjuta alls!

diggar er ironi haha

Campolis skridskoåkning håller inte världsklass direkt… :open_mouth:

Känns som det blir svårt att vända detta. Typisk Luleå-match med få chanser och köttmur framför Lassemaja i målet. HV får inte till några snabba och farliga chanser.

Det var synd att Luleå fick 1-2-målet. Det är ju en situation som uppstår ur tomma intet och det är ju ren tur på många sätt att dom gör mål där. Tycker annars att HV förde matchen fram till det, men nu i andra har LHF tagit över.

Baaaah… Känns som en såndär match Där Lassinlantti och pucken har slutit avtal med Beelzebub. Puckfan vill ju bara inte in.
Vi har Gud på vår sida era jävlar! Vi är HV!

Luleå spelar boxplay från de att de gör 2-1. Fyfan så tråkigt lag.

I övrigt så spelar Luleå precis som HV innan uppehållet. Tajt, skickligt och lite tur.

I första delen tycker jag HV drog ned tempot varje gång man fick PP medan Luleå drog upp sitt tempo då man hade boxplay vilket resulterade i noll målchanser.

Där tycker jag Andreas borde gått in och agerat, man kan inte slösa bort sina PP på det sättet genom ren och skär slöhet …

Man gled bara omkring och lät Luleå slå bort pucken , riktigt svagt agerat och svagt och dåligt av Andreas att acceptera det beteendet …

Nu är det något bättre, Laine spelar bra idag ! Men det är inte säkert att det räcker, men man har bara sin egen slöhet att skylla på …

Absolut, Luleå hugger som kobror och då funkar det inte att spela runt pucken om det går långsamt som hv gör nu. De borde försöka hitta pass-pass bak till back och sen skott, Luleå är så snabba på så man kommer inte få bygga upp något i lugn och ro. Tedenby har varit het dock och likaså Laine!

Han gillar att flytta på målburen, Luleås målvakt. Hur många gånger har man behövt rätta till den nu?

6 man på banan i PP, duktigt…

Dessutom får Fiala skärpa till sig med sina passningar, så jävla less på att se han slå bort onödiga chanspassning gång på gång.

Inte okej att dra på sig utv "to many players " när man jagar kvittering i PP