Omgång 19: HV71 - Växjö Lakers HC

Exakt Macce, det gäller att vara positiv, det är bara att jobba på, finns det något i den första perioden som HV kan ta med sig in i andra som var bra?

Ta inte i så du spricker nu Palle… :laughing:
Hv var rent ut sagt kassa rätt igenom förra året när Växjö stod för motståndet. I år så borde det se bättre ut.
Wessau vill jag inte byta ut för allt smör i Småland. Men idag är det trots allt att hittills så har Norrena hållit tätt.
Wesslau har varit bra. Tyvärr hjälpte inte Sebbe honom att få chansen att hålla nollan ikväll.

Men nu måste gubbarna in och visade kampvilja. Eller är det så att de tror att 3 poäng var bärgade? Kaxighet vinner man inget på.

Ja att inte ta skitutvisningar för då gör inte Växjö mål.

Ingen fantasi alls i anfallszon och virrigt i egen zon. Ingen fart, ingen aggressivitet. Sen så ska vi ha minst 2 PP i första.

Detta vänder vi.

Orättvist??
Hur tänkte du där? Tycker du HV varit bättre än Växjö?

Nej det har jag inte påstått!! Det skulle stått 0-0 för det var en skitperiod. Inget av lagen förtjänade att leda…Men nu gör Växjö det p.g.a en skitutvisning.

Tycker inte man ska lasta Strandberg allt för mycket för målen. Visst - det är ingen bra utvisning han tar, det är det verkligen inte. Men ES näst bästa BP ska väl kunna stå emot ES KLART sämsta PP? Hade HV spelat som dom brukar så hade det inte varit ett problem.

Tyvärr är det väl så att en viss underskattning har smugit sig in, för så trevande och tempolösa var det länge sen jag såg dom (såg iofs inte matchen mot Luleå, men det är jag glad för eftersom Luleå borde bötfällas för tråkigt spel).

Det finns gott om tid att vända detta, men det krävs som sagt en kraftfull uppryckning, för det var väldigt uddlöst i första.

Kom igen, HV!

Jag säger bara OJ OJ OJ :smiley:

helt ok skott tycker jag

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Gnälliga finnens nolla är spräckt

Det var väl dagens undersatement

Vilken kanonstart utav perioden.
Tack Mackan för den pärlan och bu styr vi upp detta.
Var det operation utskällning som skedde i perren månne??

:laughing: :laughing:

jepp

Hönsgården som nyss var i försvaret. Varför tenderar HV att när de hamnar under tryck så blir det panik och ångest.

Kan vi inte låta honom betala kaffepengar för en kanotuthyrningsbanner?

// JV

Långsamma backar kan vara en anledning

“#%¤/”&%/(

Tycker jag låter bra!! :laughing: