Omgång 19: Skellefteå AIK - HV71

Jag gillar inte dessa kedjor… jag gillar inte heller vissa backpar… detta ser uselt ut imho

Gillar foppas kedja, ogillar skarpt att man flyttat lill-dansk. Den kedjan var bra förra matchen, nu sprider man runt “pärlorna bland svinen”, eller kanske tvärt om… oklart om ordspråket kan användas till något nyttigt här…

89-19-72 fattar jag inte alls… stackars stordansk.

Det borde vara:

75-51-89
56-71-9
77-24-33
Sen får resten sitta på bänken

Jag har förståelse för några av de ändringar Tommy gör men jag är inte så säker på att jag håller med om att de är korrekt. Att ge lilldansken chansen i första kedjan är i sig helt rätt. Det förtroendet förtjänar han. Bekymret är att man då bryter kedjan med han, Hansson och Lindbäck vilket är helt fel enligt mig. Hade hellre sett att man behållit den kedjan och möjligtvis flyttat upp lilldansken under matchen om det inte fall väl ut. Hoppas nu att man kanske gör det motsatta (flytta tillbaka han om det inte funkar).

Vi är nog många som vill se Hammer med Emil. Samtidigt så förstår jag tanken med att spela Hammer tillsammans med Martinsson och försöka få igång can. Martinsson har ju varit väldigt anonym under en längre tid och förhoppningsvis så kan han få ett lugn med Hammer vid sin sida och steppa upp lite.

Tycker att Diablo’s kedjor ser mycket bättre ut än det man faktiskt ställer på isen ikväll.

bröst? :smiley:

Jag täcker upp för dig på den punkten!

Han ser bara bröst :wink:

Kanske menade han nån i damlaget :smiley:

Varför inte behålla den kedjan o spela den som en förstakedja istället? För mig helt obegripligt hur man ens kan komma på tanken att splittra dom. Men ingenting förvånar längre när de gäller denna klubb.

Haha går det ens att skylla på autocorrect att “vill” blev “bröst”? Tveksamt. Jag får nog ta på mig den :blush: :laughing:

Det är AI , maskinen vet vad du egentligen tänker på :slight_smile:

Men huuuuuuur kan man splittra fjärdekedjan!?!?

Hoppas lill-dansken lyfter Lenc och Miele. Då kan Petersson spela med Bödker och en ny förstacenter som Nubben hittar snart :smiley:

Ska bli roligt att se Söderström igen, om än i fel lag.

Lite intressant att Söderström spelade i HV71 säsongen 16/17 samt 17/18 medan Ortio spelade i Skellefteå säsongen 16/17 samt 17/18.

Kan tänka mig att diskutera vilka som skall ingå. Men Diabolics förslag med tre kedjor och resten på bänken applåderar jag fullt ut!
Ser det som enda chansen att hänga med SAIK.

Varför får Billins och Glad plats när Hammer är med? Varför gå på 8 backar? Kan förstå att man kanske vill matcha in Hammer lite försiktigt, men gå på 7 då! Och Varför särar man på bästa kedjan från förra matchen?

Jag håller inte med er som är kritiska mot laguppställningen. Både backpar och kedjor är helt rätt. 33-70-77 gjorde det bra mot Malmö. Låt dom prova igen. Mølgaard kan kanske få lite fart på Miele och Lenc. Känns som att, så ung han nu är, gör sin omgivning bättre.

Och det är inte synd om Boedker. Han förtjänar inte bättre just nu. Tycker han är riktigt kass. Med den lönen han har, är väl han den som har mest att bevisa. Han spelar inte ishockey, han åker ishockey. Sakta! Som en atlantångare. Men…jag ger inte upp Boedker än för han MÅSTE ha mer i sig. Annars borde han hänga löst nästa vecka när Petersson och Tedenby är tillbaka.

Denna övertro på Billins får mig tokig… Skicka iväg han nu!

Glad har väl varit riktigt bra på slutet. Man får ju ställa upp med 20 utespelare. När man nu bara har 12 friska forwards, gör det väl inget att man dressar 8 backar. Har svårt att tro att man spelar alla 8. Och Billins? Ja han blandar och ger, men jag vill inte avskriva honom än.

Vilka spelare i HV är egentligen sämst på skridskorna, snabbhet och vända snabbt etc ? Har ni någon bild av det ?

PS Jag har mina funderingar men tänkte höra vad ni tycker …

Klar etta: Boedker. Tvåa: Vigneault

Bödker 1a? Typ skit bra på rören ju. Torp och Billins är tröga, Sam är trög, Glad, Foppa , Nättinen. I mina ögon.

Boedker kan vända och vrida ut och in på motståndarna med snäva svängar, hastigheten vet jag inte hur snabb han är …

Jag tror också på Sam och Billins som kandidater! Ja, Foppa inte så snabb men det kompenserar han upp MER än väl med annat !

Glad och Nättinen vet jag ej …