Omgång 19: Skellefteå AIK - HV71

Absolut. Kändes som en “jag har inte spelat en hockeymatch på nästan två år” -insats.

Lite skillnad på PP.

Apdåligt PP. Vad ska Martinsson göra framför eget mål?

Sopuselt PP. Bödker är ju värdelös på att passa.

Fyfan va uselt

Martinssons prestation verkar vara helt bottenlös den här säsongen. Kurvan har varit spikrak ner sen omgång 1. Var ska detta sluta?

Det syns att det är toppen mot botten.

Nu såg HV dock ut att åka ifrån självaste Skellefteå. Bra byten.

Övertron på Billins är också det som övergår mitt förstånd mest. Men att man kör med 8 backar här är väl för att få full trupp? Man ställer bara upp 12 forwards, så jag antar att man inte har fler tillgängliga just nu?
Tycker inte Billins gör det bättre än att han borde vara som bäst sisteback. Bertov har varit bättre senaste tiden. Torp och Billins är de som ständigt är efter.
Bryta 24-33-77 var också korkat. Tycker man (i år som under förra säsongen) är “konsekventa” med att ändra sönder kedjorna både vid brist på folk och i övrigt också…

Helt klart. Kan förstå att man vill kickstarta honom snabbt, men att spela honom i BP mot ZAIK i andra bytet på 1,5 år, kanske var så där.

Är det inte rätt mkt tomma stolar?

Med tanke på hur PP ser ut så undrar jag ärligt hur det är tänkt att det ska se ut när det fungerar som det ska? Frågan är om man vet det själva? Vet ens Åkerman?

Grabbarna i gruvan har väl sena skiftet, kanske….

Tycker hv spelar rätt bra. Saik har bara haft målet. Tyvärr räcker det ibland

Vilken hönsgård

Har inte möjlighet att se första perioden. Hur är spelet?

Flera lägen att spela ut pucken, men nej. Spela bakåt igen och bli fastsspelade. Suck…

Som 20/21.
Fysiska spelet finns inte alls. Aggressiviteten finns inte.
Kunnandet finns inte. Chanserna finns inte. Nerven finns inte.

Skellefteå är bättre på ALLT.

Kukhelvete

Hönsgården fortsätter.

Avgjort, det är så GENOMUSELT. Alla är sämst