Omgång 2: Brynäs IF - HV71

[size=150]Brynäs IF - HV71[/size]

Ny match för HV71 nu mot final motståndarna Brynäs.

jp.se/article/skador-och-sj … lreprisen/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag kommer inte kunna följa dagens match, men kollar in stämningen här ibland. Se nu till att vara äckligt sakliga och beskrivande så jag hänger med :wink:

Allt har ett pris :laughing:

Tuff bortamatch och dessutom saknas nu även Ejdsell och Linus Söderström, förutom Sundh, Stenlund.
Gunnarsson måste göra en bra stabil match ikväll i målet om vi ska ha nån chans.

Idag blir det tungt.

Brynæs har haft en riktigt bra førsæsong och kommer gå bra i år.

Hoppas vi kan knipa 3 poæng och visa varfør vi vann SM-Guld mot dom førra året.

7-1 med Wennstrøm som poængspelare ær mitt tips før hela sæsongen æven om det kænns långt ifrån troligt.

Kommer ngn vara på plats? Funderar på att ta mig till bortastå ikväll…
Va på en annan toppmatch igår… Valbo-Hudiksvall div1 östra. Smisk för Valbo så vi hoppas de fortsätter samma för Gävlelagen!
Blev 3-4 då så tippar samma resultat ikväll!

Varför saknas ejdsell och Söderström!!! Inget starkt lag på pappret idag…

Lakun

Ejdsell har någon småskavank och Linus är förkyld.

2-4 till HV

Ullström

Fyfan… Dålig disciplin som fäller oss i första… 1-0 bif

På utvisningsbänken vinner man inga matcher, korkad tageb 2a av Berglund ger 1-0. 3 raka tvåor skärpning!

Ysh va dåligt 6min bp i en period

David Ullström. HV71 mest överskattade spelare. Var likadant när Ulltröm spelade ihop med Önerud och Tedenby 2008. Jag och många fler funderade på hur tusan Ullström då kunde få NHL kontrakt och inte Tedenby. Nu är Ullström tillbaka och jag svär på att det är han som kommer FLOPPA hårdast i hela SHL. Han är inte bra.

Nog om Ullström. HV71 älskar som vanligt utvisningsbåset. Slarv och lite mer slarv. HV71 saknar en riktig sniper även denna säsongen. Saknade det förra säsongen med, men vi vann på bredden. Får se hur många matcher det tar innan årets lag har spelat ihop sig. Jag gissar på 15 - 20 matcher innan det börjar sitta som det ska. Gäller dock att inte halka efter allt för mycket i tabellen fram tills dess.
När det drar ihop sig så tror jag HV71 är med och fightas.

Malmö tar dock SM guldet. Det laget som förvånade mig mest förra säsongen och de var grymma. De har värvat bäst denna säsongen och de har ett komplett lag för att gå hela vägen.

Fiiiiigren!!!

“Floppen” Ullström högst delaktig i 1-1 målet, snyggt Figren :wink:

Saknat dig Knox! 1-1

Du fattar själv att Ullström inte spelat knappt 2 år va? Eller du räknar kallt med att han inte ska va ur touch alls med tanke på det? Pekar hans kurva inte uppåt förens typ november börjar kritik bli befogad. Fram tills dess, kamma till dej för fan.

Jakkola och Ytterell hänger ju inte alls med i första perioden! Skärpning!

Ulla ser ruskigt seg ut på rören, vet att han inte varit världens snabbaste nån gång heller för den delen, Men trodde han skulle vara i lite snitsigare form nu än vad han visar upp. Ser ut som en stel gubbe just nu :frowning:
Får hoppas det kommer igång annars riskerar han att få det jobbigt i HV, för hans skridskoåkning är nog faktiskt sämst i HV just nu.

Kanske är lite småskadad, Såg mycket bättre ut förra säsongen i HV de få matcher han lirade. Använde sin storlek på ett bra sätt då och var tung att möta.

Bara nämner vad jag ser där ute, är medveten om att det säkert har sina förklaringar till varför han ser ut som han gör. Hoppas han kan steppa upp lite snart.

Vem sagt han är en flopp?

Enda folk har sagt att han skall visa mer