Omgång 2: HV71 - Brynäs IF

I hemmapremiären för säsongen kommer svenska mästarna till Kinnarps Arena.

Första omgången
FBK - HV71 2-3 OT
Rhett, Lindström och Fasth

Brynäs - Växjö 2-1 OT PS

Resultat från förra säsongen
Brynäs - HV71 3-1
HV71 - Brynäs 2-3 OT PS
Brynäs - HV71 4-3
HV71 - Brynäs 2-1 OT
Brynäs - HV71 1-3

Woow snyggt jobbat! :slight_smile:

Jag tror på ännu en sudden-vinst för HV. Nilson sätter avgörandet!

Ska bli skoj med hemmapremiär. En av få matcher man kommer se i Kinnarps Arena denna säsongen.
Hoppas och tror såklart på en HV-seger.
Seger med 4-2. :wink:

Kommer att bevittna denna på plats. Kom och ta en öl i baren.

Bättre förvarsspel så är vi i hamn.

snygg matchtråd vld :wink:

Riktigt snygg matchtråd vld! :slight_smile:
Att man inte har tänkt på att implementera “match bannern” ifrån hockeyligan tidigare.

Jag tror att det kommer att bli en tuff match. Brynäs är något utav en mardröms motståndare för HV71 (om du frågar mig).
HV71 har haft väldigt svårt för Brynäs och jag tror inte att matchen i morgon kommer vara något undantag.
Dock så känns det ju väldigt konstigt att tro på något annat än en HV-seger efter premiären. Jag tippar 4-2 seger till HV71.
Matchens stjärna blir Jesper Fasth. Ska bli spännande att se om Fernholm kommer att spela eller om han väntar tills på Torsdag.

Snyggt vld :sunglasses:

Jag antar eftersom han ansluter idag att han ska spela i morgon om man nu får alla papper inlämnade ordentligt :wink:

Håller med övriga grym matchtråd vld :wink:

HV spinner vidare på det dom starta i Karlstad, så jag tror på seger

4 - 1

Tror att följande står för målen:
#8. R Rakhshani
#97. P Ledin
#18. J Fasth
#4. M Nilson

Jag tycker med matchtråden är snygg, men brynäs hade hemma mot växjö, du har lagt upp de fel där, i övrigt jättebra.

men de var ju lite borta när Växjö kvitterade med 14 sek kvar av matchen :wink:

Klart det blir vinst.
En tuff match men slutresultat 4-2.
1a.Rakhshani
2a.Nilson
3e.Fasth
4e.Rakhshani

Grym match senast, även om det finns en del att jobba på. Från och till såg det riktigt bra ut med spelet ur egen zon
men andra gånger var det alldeles för svåra pass och mycket slarv.

Wesslau är så bra som jag förväntade mig av honom, vilket är riktigt grymt.

Får väl lägga in ett tips jag med på matchen: 4-2.
Målskyttar: Fasth, Fälth, Rhett, Ledin.

Tror på seger imorgon. Jag tippar 4-1 där Wesslau spikar igen!
Målskyttar: P.Carlsson, J.Krog, M.Nilson samt R.Rakhshani

Med hemmaplansfördel hoppas jag att Hv startar lika intensivt som Fbk gjorde i matchen senast. Sätter vi bara våra chanser och förvaltar PP och ser till att hålla oss utanför utvisningsbåset några minuter av matchen så kommer inte Brynäs ha mycket att hämta.
Kinnarps är vår borg och den ska vi inte förlora i.

Vinst 3-1.

Kapten
Ledin
P. Carlsson

Tror givetvis på seger imorrn! 3-1 :slight_smile:
Fälth, Krog å Fasth!

HV71 har haft väldigt svårt för Brynäs men magkänslan är att det kommer gå bra imorgon. Hemmapremiär och vill se en j-vla stämning imorn väldigt tyst i klacken under fjolårets grundserie måste jag säga, hoppas på en nytändning därifrån i år! Men jag tror som sagt att HV71 behöver en riktigt bra start på matchen och verkligen visa vilka som bestämmer redan från början. Tippar på 4-1 till HV71 där målen görs av:

#4 Marcus Nilsson
#22 David Petrasek
#9 Jason Krog
#13 Oscar Sundh(tom kasse)

Brynäs mål görs av #53 Andreas Thuresson.

Ses i Kinnarps Arena!

Det är nu helt klart att Fernholm kommer att spela imorgon.
[url]http://jnytt.se/nyhet/49649/fernholm-ar-redo-redan-i-hvs-hemmapremiar[/url]

Fel post.

Kan tyvärr inte se matchen imorgon då jag ska ut på ett fiskepass, men en radio följer med så man kan få uppdateringar :slight_smile:

Tror på 3-0 till HV71, Brynäs va grymt ineffektiva mot Växjö och det blir inte lättare när dom ställs mot Wesslau!

Japp 3-0 blir det wesslans första nolla rhet gör 2mål och wk ett