Omgång 2: HV71 - Brynäs IF

Hoppas på slutsålt och härlig stämmning. Fanns 400 biljetter kvar vid 10.30 tiden idag

HV71-Brynäs 4-2 (1-1, 1-1, 2-0) Målskyttar HV:David Petrasek, Jason Krog, Per Ledin och Elias Fälth.
Målskyttar Brynäs: Calle Järnkrok och Johan Harju. Det är vad jag tippar… :wink:

4-0 te HV
Målar gör Rhett x3 och Fasth.

hv71.se/artikel/28168/

Fernholm kommer inte spela idag

För första gången på 6 år kommer jag inte att vara på plats för hemmapremiären :cry: . Istället ska jag på kräftskiva, vilket jag inte kunde nästla mig ur :sunglasses: .

För matchen så tror jag att det kommer att bli tätt även idag. BIF är ett spöke för HV och jag tror att det blir samma resultat som i förra matchen: 3-2 till HV efter OT/straffar…

Klokt av Dahlén att inte sätta in en Färnholm med ett ispass i benen till denna match! Det vore självklart roligt att se vårat nyförvärv men inte under de förutsättningar som nu finns…

Att HV skulle ha haft svårt för Brynäs är en sanning med modifikation. Jag vet att HV historiskt ska ha haft svårt att plocka poäng i Gävle men ser man totalt så har HV ett klart övertag varje år från 2004/2005 till 2009/2010. Det är enbart de två senaste säsongerna som Brynäs har ett poängövertag på HV.

Nu har dock Brynäs tappat OTROLIGT viktiga kuggar inför denna säsong även om jag fortfarande ser deras PP som ett hot. Det jag bhar sett av HV i år så har vi förbättrat vårat motvapen (BP) ansenligt.

Hv kommer vinna matchen med 5-2 (alla Brynäs mål i PP) Krog x2, Rhett, Petrasek och Davidsson…

Skål!

Tror på en tuff match. Hemma premiär nerver som spökar och Hv får inte igång sitt spel riktigt.
2-2 och Hv vinner på straffar!

Målskyttar: Rakshani, Fasth sen avgör Krog på straffar!

Härligt med hemmapremiär.

Känns som Brynäs har blivit lite svagare i år, och våran defensiv blivit bättre.

Så tror på enkel vinst! 5-0 Wesslaus första nolla med :slight_smile:

Tror på en jämn match. Hoppas på nåt mål i PP så det lossnar ordentligt!
Tippar 2-1 till HV. Davidsson och Fasth nätar!

Bara timmar kvar till hemmapremiär! underbart! Brynäs är ett snäpp minst svagare denna säsongen… Hv har haft svårt för dem , men de är dags att ändra på de den här säsongen… . ! 4-2 till Hv i dag. Fasth, Rhett, Krog och Fälth gör målen… … KÄMPA HV ! KÄMPA !

Jag läste nånstans att HV inte har tagit full pott på hemmaplan sen början av 2010. Sex raka i Kinnarps har Brynäs tagit minst en pinne. Trender är till för att brytas och ikväll kommer den, bombsäker! :slight_smile:
Facit: 4-1
Målskyttar: Fasth, Sundh, Krog och Fälth
Kämpa!!

Det kommer bli en tät match, 3-1 till HV. Hoppas verkligen att Davidsson kommer igång samt att Williamsson får chansen istället för Luoma

Han kommer INTE spela !!! Tycker du borde avgå som mod. Du sprider falska rykten å hittar på saker du tycker låter bra. Håll dig till sanningen för fan och sluta upp med att spela duktig !

Men snälla människa, ser du inte att han skrev det inlägget igår och att nyheten om att Fernholm INTE spelar kom idag på HV71.se? Tänk över vad du skriver nästa gång innan du hoppar på någon.

Kul med match ikväll, tråkigt att missa matchen live för första gången på kanske 9 år, men så är det när man har flyttat från Jönnet. Hoppas på seger, men Brynäs är alltid tuffa att möta.

Edit: Och vill du veta en sak som kom upp i detta nu? Daniel Fernholm spelar då Oscar Fantenberg har utgått, han är uppsatt tillsammans med Elias Fälth i dagens match. Så Jompii hade helt enkelt rätt.

Tycker att Jompii är en bra moderator, men kanske lite för snabb på tangentbordet i bland, men falska rykten och påhittade
saker det tror jag inte han håller på med. Avgå inte Jompii… :wink:

Man ska kräva mer av en mod ! Är man det minsta osäker så skriver man inget ! Inte första gången han skriver ut falska saker.

Igår: Fernholm säger att han kan spela, och det lutar åt han ska spela.
Idag: Dahlén säger att Fernholm inte ska spela, för att det inte är någon brådska. (Nu ska han spela ändå)

Hur ska Jompii veta detta IGÅR? Kan du förklara det för mig?

@ vld, snygg front och lägg gärna in matchstart + vilken kanal som sänder så blir det klockrent nästa gång :slight_smile:

Matchen slutar 4-1, Krog, Nilson, Petrasek och Rakhshani målar.

HVfantastenAB: Enligt Hv71s officiella laguppställning som de lämnat till seketariatet IDAG, NU inför matchen… så är då Fernholm uppskriven i andrafemman med Elias Fälth som backpartner. Så, det är definitivt någon som ska sluta att leka duktig, men det är inte Jompii…såatteee

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

1st Line
46. Trygg, Mats
5. Luoma, Mikko

  1. Nilson, Marcus
  2. Davidsson, Johan
  3. Sundh, Oscar

2nd Line
33. Fälth, Elias
24. Fernholm, Daniel

  1. Fasth, Jesper
  2. Karlsson, William
  3. Carlsson, Patrik

3rd Line
22. Petrasek, David
25. Karlsson, Mattias

  1. Rakhshani, Rhett
  2. Krog, Jason
  3. Ledin, Per

4th Line
27. Williamsson, Jesper

  1. Lindström, Johan
  2. Strandberg, Sebastian
  3. Kristiansen, Tommy

Extra Players
10. Thörnberg, Jesper (LW)

Är du på riktigt?

Han har ju till och med länkat till en artikel där det står att han förmodligen ska spela. Det är ingenting han hittat på själv.
Jompii är en jättebra mod och trevlig, nog om det.

Nu till dagens match.
Den känns väldigt svår och oviss om ni frågar mig. HV har haft väldigt svårt för Brynäs genom de senaste åren, men samtidigt så tycker jag inte Brynäs är alls lika heta i år som förra året. Jag tror på HV vinst i tom kasse, 3-1 kanske?