Omgång 2: HV71 - Västerås IK

[size=200]KULRAMEN FRAM[/size]

Hvs slarv kan bli kostsamt, och en onödig 2a på det…

Vi kan glömma att gå upp med detta spel! Vi spelar på stillastående spelare hela tiden!

Det är fortfarande samma regler om 6 spelare på isen, vet HV om det?

Slarvigt passningsspel, pucktapp och bjudningar. För andra matchen i rad ett dåligt byte som resulterar i utvisning.

årets mäst solklara hög klubba vid mål?

Helt klart :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

1-0 känns bra efter den här perioden. Tycker inte allsvenskans bästa lag någonsin bländar mig direkt men vi leder iallafall och det är gött det. Västerås är ett bra lag,

Hv ska vara väldigt glada att de leder efter första. Spela enklare som Simon säger.

Otroligt slarvig period av hv. VIK stressar hv till misstag eller om bara hv allmänt slarviga (lite både och). Får hoppas det är lite premiärnärver inför publik. Kunde lika väll stått 1-2 istället pga slarv, inte förr vik är bättre.

Stäppa upp nu annars kan de bli jobbigt

Skönt med ledning men alldeles för mycket slarv. Vik skapar ju ingenting på egna meriter utan får chanserna till skänks. I övrigt så gillar jag verkligen Lindbäck som står upp för lagkamraterna på ett föredömligt sätt.

Uppryckning i andra tack!! Riktigt slarvigt spel av hv! Passningsspelare är katastrof. Jävla tur att vik inte kan träffa mål.

Två jävla epatraktorer och ett vägbygge i göteborgsbacken gjorde att vi kom in i HG precis efter målet. Bonnjävlar.

Nu intervjuar de Hult så misären fortsätter……

Fan björklöven ser äckligt bra ut. Med tanke på hur hh spelar nu blir det tufft mot dom borta snart.

Om detta ska vara Allsvenskans bästa lag någonsin så är jag orolig. Kokkonen osynlig både förra och denna match. Är han bara bra på försäsongerna? Dags för många att rycka upp sig flera nivåer.

Är det nån som vet var man kan följa resultatet, istid per spelare, vem som avlossat skott m.m. i realtid? På den ljuva tiden när vi var ett SHL-lag brukade det finnas livescore på Aftonbladet, men jag har inte hittat motsvarande för Allsvenskan. Tar tacksamt emot tips!

Åk skridskor för i h

Ser ingen förbättring i andra perioden tyvärr :imp:

Hann hem lagom till pausen… föga imponerande av hv än så länge av vad jag sett.

Håller med. Ser inte alls bra ut detta.