Slänger upp en matchtråd redan nu. Dagarna går så långsamt när det är match, så jag hoppas denna tråden fylls av kommentarer och diskussioner, så att man har något att göra under dagen. Om moderatorerna misstycker, så får ni radera den.
Både HV71 och Växjö förlorade sina premiärmatcher men fick ändå med sig en poäng. Nu går man på jakt efter säsongens första fullpoängare och räkna med att det kommer smälla i Småland. Det är nämligen dags för derby mellan HV71-Växjö.
“- Det är fantastiskt inspirerande att åka till Jönköping för att spela derby. De har säkerligen försökt utveckla spelet sedan ifjol så det blir en tuff match. De har tappat en del spelare men fyllt på med skickliga killar och de har en bra målvakt. HV71 försöker alltid spela med mycket puckinnehav och gå på hårt när de har hemmaplan, så det gäller för oss att vara ödmjuka och disciplinerade”, säger Sam Hallam.
Jag tror på en seger. Jag hoppas på en seger. Ser verkligen fram emot matchen, skall bli spännande. Jag tycker Växjö har ett bra lag, åtminstone offensivt. Det blir tufft.
4-1 (Sista i öppen kasse)
Brett
William x2
Sandberg
Härligt med säsongens första derby och vi måste få till en bra start på säsongen.
Lillebror har haft det förvånansvärt lätt mot oss och det måste ändras idag!
Var härligt att se hur grabbarna inte vek ned sig mot gnaget. Det var flera år sedan jag såg den inställningen från våra gubbar och något att bygga vidare på.
Däremot var min personliga favorit Fantenberg inte sig lik i Hovet. Den så normalt lugna och smarta Fantenberg såg ut att vara drabbad av premiärabstinens och verkade vilja vara överallt på isen. Kamikaze-utrusningen på 1-0 målet och felpositioneringen vid
4-2 var nära att sänka laget. Märks att killen varit borta från “riktiga” tävlingsmatcher ett tag och förhoppningsvis sätter sig spelet snart.
Tror som vanligt på en Hv seger, 3-1 och Fantenberg ger mig en känga genom att sätta dig GWG från blå.
Brett Sterling och Mackan gör de övrigra målen.
5-1
Gagnon sätter 3 baljor (med reservation på att det kan bli en styrning på ett av målen så att han bara får assist på det)
Mattias Karlsson avlossar 7 skott. 5 av dom går tyvärr utanför/över. Lyckligtvis ger ett av skotten retur som Mackan Nilson trycker in.
Krog noteras för fyra poäng ikväll. Samtliga assist. Två av dom “bara” andraassist.
Brithén hänger en balja på ett friläge efter en brytning mellan röd och egen blå.
Man får AHMENVAFAAAN-känslan av att Rhett sätter en kvitteringspuck knappt två minuter efter Gagnons 1-0 mål.
Ikväll är det hockeypremiär i Kinnarps. Be there eller var fyrkantig!
Förhoppningsvis kan Hv ta kommandot direkt och visa lillebror var skåpet ska stå. Orkar inte med ytterligare en straff- eller övertidsförlust mot Lakejerna igen.
HV vinner med 5-0. Wesslau spikar igen fullständigt. Pettan stänker in två slagskott från blå ( båda i PP). I övrigt utmärker sig Mackan och samtliga nordamerikaner. Rhett börjar matchen piggt men missar en dragning efter halva första perioden och får efter det sitt patenterade dåliga kroppsspråk. Kvällen avslutas inte muntrare för honom då han tittar ner i isen och blir brutalt ( dock schysst) proppad av Holzy. Rhett fullföljer inte matchen efter tacklingen…
Härligt! Sopig som jag är så bor jag i 08-land och har inte fixat Hockey-TV ännu. Var ser man matchen bäst? Jag har noll förtroende för Csports men om det är vad som bjuds så…