Omgång 2: HV71 - Växjö Lakers HC

Dömer dom mål där kan vi lägga ner verksamheten.

Och där sitter den. Är inte överraskad. Den där Dahlen, va gör du nu?

Ser inte matchen. Men hv låter jäkligt loja, stämmer det?

Hoppas nu detta blir en väckarklocka för de blå krigarna! Full fart framåt med ett uns smartness!!

Skämta inte

nu får vi lägga i några växlar för att hänga med…

Nu tycker jag de börjar vakna till. Köper dock inte alls att Brithén är petad till en fjärdekedja.

Hade jag uppträtt lika lojt på jobbet hade jag fått kicken…

Trist att det ska behöva bli ett bortdömt mål för att man ska vakna till

När ska kolan lära sig träffa målet?
Förövrigt ser det för jävla lojt ut.

Jag vill att de får sig en jävla utskällning nu i pausen, första perioden är klart Växjös och vi ska vara extremt glada att det bara står 0-0, skärpning HV!!! :imp:

Första perioden är riktigt riktigt risig…
Hämtade upp sig lite efter Vhl fick målet bortdömt, spelade okej fram till sitt sista PP, då tvärdör det igen.
PP ska vara en fördel för fan!

Alltså jag tycker verkligen HV saknar en tydlig spelidé, just nu känns det bara som dom dumpar pucken och hoppas på det bästa, ingen struktur i uppspelen alls, och PP ska vi inte tala om ens…

Och Krog fortsätter vara osynlig, är det för han spelar vinge månntro?

Försöker se det positivt nu men det är fan inte lätt.

Jag är på riktigt jävligt orolig. Ingen verkar vilja någonting överhuvudtaget. Känner igen mycket från förra säsongen. Lojt och krampaktigt.

Ass Forsberg säger att vi ska spela vårt spel med mycket fart!
Vart är farten i första?
Sen liknar PP i denna period precis likadant som i fjol!
Finns det någon grundtanke alls i denna spelform?

Hoppas att detta va enbart hemmapremiär nerver och vi får se ett ny renoverat Hv som det så fint hette!
Fast det gjorde det ju ifjol me.

Vet att det enbart fått 1 period och att det står 0-0 men ska spelet se ut så här hela matchen kan vi glömma poäng.

Är inte Stefan Johansson sjukt lik Sedinarna i sättet han pratar och till viss del även utseendemässigt? :wink:

Tredje matchen jag bevittnar denna säsong och min oro består. HV är riktigt profillöst, spelar utan linjer och någon som helst gnista. Forwardssidan är katastrof, speciellt nu när Krog, sin vana trogen, åker och gömmer sig i motgång. Nordamerikanerna imponerar definitivt inte.

-2/10 får denna första perioden i betyg. Ser väldigt svagt ut från de flesta håll.
Skall det fortsätta såhär denna säsongen, kommer vi inte ens få känna lukten av LeMat-bucklan… Nu är jag helt plötsligt orolig… Kom igen nu HV71.

• Och vad gör Brithén i en 4e femma? Skall man börja ifrågasätta coachningen också? Det vill jag inte.

Asså vad är det för PP !?!?!?!?!?

Undrar hur mkt Stillman fick punga upp för att behålla lille Sandberg.