Omgång 2: HV71 - Växjö Lakers

Inte rättvist nånstans men jag tackar jag LAINE

Shit va bra av törna till önnis :open_mouth: synd att det inte gav utdelning.

Obyrne är på min observationslista :frowning:

HV:s spel måste upp annars blir detta en enkel resa för Växjö för HV har typ inget alls

Törna grym!

Fantastiskt bra i egen zon så här långt!

Låten är ingen mindre än Rev Theory’s Hell Yeah. Underbar låt men var väl inte helt klockren som introlåt.
youtube.com/watch?v=7LuSP4QaXiQ

Växjö känns lite stabilare men det är väl iofs inte så konstigt med tanke på den gedigna skadelistan HV71 har.
Passningsspelet, framförallt i egen zon, är väldigt svajigt. Ryan har, precis som i seriepremiären, ganska stora bekymmer.
Offensivt ser det helt okej ut. Väldigt bra fart på alla, framförallt Laine/Abbott/Tedenby. Thörna ser även han het ut.
Tycker backarna Hansson och Johansson har sett mycket bra ut, framförallt Hansson som verkar vara en riktig supervärvning.
PP-spelet är riktigt krasst och där finns det mycket att jobba på. Saknar iofs en hel PP-formation men enda.

Kan vi lösa växjös presspel lite smartare så kan vi få riktigt bra ytor och farliga lägen. Löser vi det inte så blir de svårt att få låna pucken. Klart godkänt så här långt, tror vi höjer oss mer i andra.

Okej, ahh det var inget riktigt drag. Hade hoppats på lite mer tryck eller framförallt en grym refräng som man får gåshud av.

Det måste gå att lira enklare ur egen zon, vi spelar fast oss hela tiden. Speciellt Eidstedt och ROB, och kan dom sluta spela O’Byrne i PP nån gång? Varför inte använda en forward eller nåt istället, kan omöjligt vara sämre…

Skönt jävla 1-0 mål eftersom det verkligen inte var rättvist haha!

sluta matcha 4 mot deras första

5-3 växjö nu smäller de

Domarjävel. :angry:

Precis nu vill jag trycka upp en jävla kanelbulle i käften på chips-Arto :angry:

fritt fram att gå in och mosa nu Obyrne o Laine…

Fy fan. Två usla insatser av zebrorna ger 1-1.

Ja pga. tjabb från bänken :imp:

rättvist chanslöst för PW
btww de var ingen utvisning för tacklingen på bengtsson

Alltså domarnivån…
Jämför smällen på 28 med 92 i torsdags.
Patetiskt för fan.