Omgång 2: Örebro HK - HV71

[size=150]Örebro HK - HV71[/size]

Örebro borta väntar för HV71 på torsdagskvällen.
Efter förlusten i Göteborg i lördags så skulle det sitta
fint med en seger.

hv71.se/article/uogkakffc-3 … mot-orebro

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Örebro kommer inte fatta vad som hände när vi vänt ut och in på dem ikväll. Storvinst till HV och minst två PP-mål. Jag har talat.

På försäsongen så spelade Hv riktigt riktigt bra, visst lagen de mötte kanske var ringrostiga osv men jag såg ett riktigt bra spel, bra system, bra passningar, alla spelade taggade och fick en riktigt god känsla.

Första 3-4 minuterna emot Frölunda så såg jag det laget igen, sen totalt försvann allt och de spelade helt huvudlöst och utan att kämpa bra, vet inte vad som hände där men kanske att man trodde att man kunde leka med Frölunda ?

Nåväl ikväll tror och hoppas jag på att man vaknat till igen och kommer krossa Örebro som ändå har ett riktigt bra lag i år.
Jag tror på vinst med 3mål marginal! :slight_smile:

EDIT: Det enda som oroar mig från Frölunda matchen är om laget är så beroende av Kinnvall, hoppas inte så är fallet.

Idag kommer vi få se ett helt annat HV än det vi såg i lördags, 100%.

Kul med match igen!

Skulle vilja se att man gick tillbaka till kedjorna man hade större delen av försäsongen. Frågan är dock om man ska testa en annan center bredvid Önerud och Törngren.

Ingen skugga ska falla över Jonathan Wikström, men det märks att de saknar Holmström.

Kinnvall är saknad, absolut. Men här skulle jag vilja att man startar första PP med Andrae på blå. Tycker Lias formation blir mer statisk och trög med Martinsson.

Gissar att Hugo står. Bra i såna fall. Gunnar är mitt förstaval, men bra läge att slänga in Hugo efter en förlust.

EDIT. Och viktigast av allt. Rätt istid på rätt spelare.

Vill se mer istid på Andrae, mindre på Emil J.

Håller med Lejacques om att hitta rätt i kedjorna igen. Holmström behövs och likaså Kinnvall, men när de nu är borta så får andra kliva fram. Frölunda gjorde en toppmatch senast, samtidigt som vi inte hade vår bästa dag. Märktes lite frustration från bland annat Wedin och det gillar jag, även om det blev några felbeslut från hans sida i avvägningarna denna gång. Tror på en jämn och tät match med två lag som trivs i offensiven. Fler än vår förstakedja behöver kliva fram och pressa på i bytena och se till att förtjäna istiden. Mer Andrae, mer Forsberg och Kokkonen och tycker även man sett tendenser av Filip Sandberg också.

Forsberg uppsatt som 13:e forward igen. Man börjar ju undra om det skurit sig någonstans.

Ja, detta är märkligt…

Ja, en tilltänkt spetsspelare i Forsberg åter utanför laget.
Laguttagningarna har varit märkliga till o från under hela Rahms tid vid rodret ( tillsammans med Lindbom o Lillis)…

Obegripligt…

Är det egentligen så märkligt? Och varför misstänka att det skurit sig någonstans?

Forsbergs absoluta styrka är ju i anfallszon. Han är betydligt sämre i mittzon och väldigt svag i försvarszon. Han har en del att lära och man jobbar hårt med honom på träningar.

Mot Frölunda spelade han ändå, som 13:e forward i princip 9 min i pp och offensiva lägen. Lär bli nåt liknande i kväll. Forsberg kommer på sikt att gå in högre upp i startuppställningen, men ännu har han som sagt en hel del att bli bättre på.

Alltså. Med bakgrund av hur man matchade laget på försäsongen är det märkligt att ha Forsberg som 13:e.

Lika märkligt av Hult och folk att tro att han ska gå in som spets direkt i SHL.

Hade vi värvat Ahl, en poäng i snitt i Bofors, för en roll i PP hade nog de flesta höjt på ögonbrynen. Vad jag vill ha sagt. Stor skillnad på SHL och allsvenskan.

Helt enig.
Jag tycker inte att Forsberg sett till försäsongen ska vara högra upp för stunden. Gissar på att Sandberg går före pga bättre totalt sett till alla 3 zoner.

Men om Sandberg fortsätter vara så medioker som han vart på försäsongen och Forsberg utvecklar sitt spel i defensiven så har dessa herrar snart bytt plats.

Kom igen nu!!

Helvete!

Emil sist på pucken…fast i egen kasse…surt är det.

Attans. Uppförsbacke

Emil fortsätter att briljera

Oflyt. Naturligtvis. Men uppförsbacken blir bara brantare för Emil.

Bra Simon!!