Omgång 20: HV71 - Karlskrona HK

[size=150]HV71 - Karlskrona HK[/size]

Dax för en vinst för HV71 igen efter två torskar i rad. Och det borde ju inte vara svårt
att tagga till mot Karlskrona som nu är ett topplag i SHL. Tyvärr så måste Teemu Laine
vila en längre tid pga sin tidigare knäskada som inte blir riktigt bra. Dylan Reese är inte
med och spelar denna vecka pga en ryggskada.

JP: jp.se/article/laine-borta-en-langre-tid/

Jnytt: jnytt.se/article/tunga-skade … ar-i-hv71/

Lindbom inför match: hv71.se/artikel/4qiraivuw-3i … lens-match

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nu måste dom vinna några matcher i rad. Man valde behålla samma forwards och har samma problem att få ihop nånting vettigt av det som förra säsongen. Backsidan ser väldigt mycket ljusare ut med nya friska fläktar i laget :smiley:

Jag tycker inte det finns så mycket val än att smacka ihop dom tre “superstjärnorna” i en en kedja och hoppas på det bästa. Dom är här för att göra poäng så var ska dom annars spela? Sundh med Brithén och Önerud skulle jag verkligen vilja se!

Arlbrandt Christensen Thörnberg

Sundh Brithén Önerud

Tedenby Lias Stenlund/Andersson

Sandberg Bengtsson Thörngren

5-0 ikväll!! :exclamation:

Håller med Danken fullständigt och så för f-n sluta kör Almqvist i PP, han är en bra spelare inget tvivel om det men absolut ingen PP back

Gillar inte att Sandberg nöter fjärdekedja. Vad har vi för nytta av honom där. Han ska spela 15 min plus PP.
Tyckte kedjan med Törngren Lias Sandberg var mycket bättre än nu när Stenlund är där.

Håller med. Sandberg var på väg att blomma ut (vilket i Sandbergs takt är lika snabbt som glaciärisen flyttar på sig), han har börjat bränna mindre å bidra mer, poängmässigt, ser ut att gå mot en bra säsong.

Önerud i första kedjan…i like!

Spel mot ett mål.

hur faaan kan det inte vara en utvisning på idioten?

Tycker mig känna igen det här HV dominerar totalt i första men får ingen utdelning.
Risken finns att KHK får ett slumpmål och Vi får jaga :frowning:

snarare så att KHK kört in spelarbussen. Det har de gjort mot alla lag, hela tiden. De vinner för motståndarna blir så jävla uttråkade att de för hjärn-röta.

Almqvist fortsatt förtroende i pp alltså! Någon som kan förklara för mig varför?!

Nej kan absolut inte förklara det

För han skjuter på närmsta spelare och kan ta returerna? Borgman är den enda back som borde få spela PP just nu. snacka om utveckling.

Borgman och Brännström borde bägge få chansen i PP. Kan knappast bli sämre

För övrig är jag besviken på både Almqvist och Tedenby sen dom kom tillbaka efter NHL äventyr. Ingen verkar har tagit några större kliv. Inte ens landslagsnivå.

Man hade väldigt mycket högre förväntningar på dessa talangfulla hemvändare.

Vad har hänt, riktigt lågt tempo.
Händer absolut ingenting, precis som KHK vill det.

Vi har mycket puck men skapar nada.
Backarna transporterar puck och dumpar, Tedenby kör one man show tilks han kör fast.

Flytta upp Sandberg, flytta på Christensen, han får ju inte känna på pucken stackarn.

Helt tyst i hallen dessutom, stor skillnad mot i lördags antar jag?, missade den matchen tyvärr

Hade gärna sett lite mer direktskott som alltid är effektivt, om man tvingar målvakten att göra sidledsförflyttningar. Känns tyvärr just nu inte ett dugg farligt när vi skjuter fast vi är framför mål för att man tar för lång tid på sig.

Lågt tempo slarviga passningar och hafsigt spel, Arla känns kallare än en piggelin och Christensen lyckas inte med något…Sundh bäst på plan.

Sniper köpes

Agreed