Omgång 20: HV71 - Linköping HC

Var väl 4 mot 4 när Teden fick sin 2a?

Söderström MÅSTE ha 1-2 målet. De är åt helvete för dåligt!!

Jupp, var 5 sekunder kvar på 4-mot-4-spelet.

Linus är en skugga av sitt forna jag. I dagsläget måste väl PW anses vara etta? Sjukt att inte få fortsätta efter matchen igår.

Lite märkligt att man inte kör PW när han var så grym igår, men var tydligen bestämt sen innan.

Två saker slår mig efter första perioden:

  1. Hur kan HV spela så oerhört dåligt i PP?
  2. Hur kan HV spela så oerhört dåligt i egen zon?

Det är ändå omgång 20. Man borde fått någorlunda ordning på det här nu…

Hv måste “röja” mer. Man viker undan istället för att köra över.
Det gör inte silverköping, därför vinner de typ alla lösa puckar.

Mer tacklingar alltså. Få stopp på dom.

Verkligen inte han har räddat oss många gånger iår.

Håller med om att Linus är förstamålvakt. Däremot förstår jag inte varför man inte spelar PW ikväll. Han var stekhet igår och Linus har sett sådär ut hittills. Tvåan såg ju inte direkt otagbar ut.

Jaha tack haha trodde man missade en man på banan.

När man ser 1-2 målet igen…nog är det en liten tavla?

Håller med. PW gjorde en enorm match igår och märkligt beslut. Hetast ska lira.

PP började ju funka i slutspelet förra året. Spelet i egen zon är väldigt oroande tycker jag. Folk jobbar osynkat tappar position.

Hv verkar rädda ute på isen och passningsspelet är under all kritik.
Innan Tedenby åkte ut hade han världens läge att passa upp till back men ska göra det själv trots att han är helt stillastående och blir av med puck o vips en tripping i sen pang 1-2!

Alltså HV71 PP läge var ju uruselt! Kanske dax att sluta spela med överbelastning och gå tillbaka till basic o leta backar!

Där kan jag hålla med PW var stekhet igår borde kanske stått idag men det är ju inget snack om att Linus är förstekeeper.
Hans högstanivå är ljusår bättre än PW som jag tycker hade lite flyt igår, PWs hållning är ju för dålig det håller inte i längden.

Många vet nu också hur man gör mål på söderström, de är bara skjuta på plockhandsidan så är det typ mål

För tusan, HV…man kan inte gå på 80 % när motståndaren går på 120!!! Just nu fruktansvärd timing i puckbehandling, passningar, skott och att “hitta” puck. Vad fan har hänt med laget?

Det går tydligen lika bra att skjuta på klubbhandssidan! Andra målet satt ju där.

Vi skapar i alla fall lite offensivt idag. Men passningsspelet är som vanligt under all jävla kritik! Borde nog börja träna på de snart. Skrämmande att folk som tränar ishockey varje dag knappt kan slå en passning rätt.

jo men de många som gått över plocken iår