Omgång 20: IK Oskarshamn - HV71

Hv steppade upp rejält efter jag skrev det. Första fem tyckte jag IKO kändes mer påkopplade första fem. Sedan dess har HV varit bättre. Sen får vi en skitutvisning. Surprise

Högklassiga passar i Oskarshamns pp. Stenhårda på bladen

Haha, det ska bli en jävligt “rolig” match om dom ska ta interference på alla såna situationer. Må bästa special teams vinna!

Högt tempo

Arell het idag.

Uppspelet håller högre nivå än resten av säsongen sammanlagt hittills

Ja, intensiteten och det fysiska spelet också.
Bara att hålla i!

12-3 i skott. Bra effektivitet!

Gunnar mot OIK! Härligt!

Oskarshamn spelar bra, dax att stäppa upp lite nu

Snyggt av Önerud

Måste lyfta oss nu!

Gunnar bäst i laget hittills

+1

hv är inte alls bra…

Vi får tacka gunnar

Nr 17 åker och byter utan att ens titta på spelet. Martinsson gör det enda möjliga. Tur att straffen var det sämsta jag sett i SHLs historia.

Matchen i övrigt: två lag som är klart bättre i anfallszon än försvarszon. IKO har en mängd farliga spelvändningar och detta måste HV se upp med.

Man ser ändå att man har tagit med sig saker från förra matchen.

Vi måste ha en annan lekkamrat till Wedin. Forsberg håller inte i 5 mot 5-spelet. Bättre o köra med Wennlund till Bergström är tillbaka.

1 lag på isen. Tur att det laget gör lite missar i egen zon som HV kunde utnyttja

Viktigt med Arell tillbaka.
Jag tycker att han sprider ett lugnt och spelar enkelt.
Berget är extremt saknad.
Forsberg oerhört blek i 5 mot 5.

Inte fullt så katastrofalt som tidigare matcher. IKO bättre när perioden sammanfattas men kan ändå känna att det är småsteg framåt trots allt. Bland annat ser zoningångarna mycket bättre ut och man checkar högre. Sen är det fortfarande ganska mycket slarv