Omgång 20: Malmö Redhawks - HV71

Hahahahahaha.

Wännström fortsatt extraspelare och Nisse Andersson petad (?) i en match som nog betyder rätt mycket för honom.

Oavsett hur mycket spelarna ger sken av att stämningen är så god kan ju det här inte direkt vara bra för moralen.

Lindbom/Lillis (kanske Rahm) har kört det här laget i botten. Liknar mer och mer Dahlén-åren.

Vinst idag är faktiskt ointressant. För oavsett resultat kommer HV inte lyfta.

Pinigt.

Edit. Grattis i förskott Mrbeach. Hoppas på vinst för din skull.

Wännström 13e? Nog för att han alibi spelar men läget är akut och med nuvarande manskap behövs han skills.
Strömberg från läktaren till 1a backpar…
Persson och Ytterell helt givna Inga konstigheter…
Problemet är väl att vi har 4-5 backar som överhuvudtaget håller för tillfället.
Thörngren i 1a kedjan delvis svårt att ens få speltid i Fbk är inte bättre nu.

Jag tänkte i min enfald att ikväll så KANSKE Lindbom ger laget en chans att vinna, och iaf försöker sätta ett slagkraftigt lag på banan, Men när man har mer tilltro till Ytterell och Törngren än till N Andersson och Wännström, då är det god natt innan matchen börjar.

Såg nu att Nisse är “skadad”. Vi får väl hoppas att det stämmer, och att det inte handlar om att spela Ytterell i form inför att Fehrevary drar till JVM…

Ja vafan. Wännström extra och Nils petad. Hur dum 8 huvudet är Lindbom?

Gråta

Får ju dock vara jävligt glada att Hult bara värvar spelare med rätt karaktär, för snacka om att det lär krävas på framför allt Wännström, men även på truppen i övrigt, för nog måste väl även spelarna undra vad det är frågan om?

Att som Wännström vara bänkad var och varannan match, och sen när man väl får spela så får man göra det i en fjärdekedja som inte riktigt passar ens spelstil om man uttrycker det snällt, samtidigt som Bengtsson och Sundh matchas före en i power play? Själv hade man nog varit skapligt frustrerad.

Och detta i en match mot Malmö där Nisse hade varit duktigt taggad…

Vi har ju Fehervary som var en av jvm:s bästa backar förra året och har bitvis övertygat de gånger han fått stort förtroende. Finns så mycket hockey i honom.
Man måste väl för helvete våga satsa på en sådan spelare?
Varför är han annars värvad hit?
Nu har vi Persson som i ärlighetens namn gått ner rätt märkbart sen guldet. Samt Ytterell som
kanske är hela Shls absolut sämsta back. Likförbannat ska det rullas på 7 backar.
Speltid ska man förtjäna detta är elitidrott.

Fan va alla gnäller för att Nils Andersson inte spelar, trots att ni inte vet vad som ligger bakom. För det första; han uppges vara skadad. För det andra; Andersson var, med stor marginal, sämst av alla backar mot Brynäs. Så oavsett varför han inte är med, så lär han inte saknas. Med den lön han lär sitta på, så kräver i alla fall jag betydligt, betydligt mer av honom.

Malmö spelar ett väldigt fysisk spel och är välcoachade. Kommer bli ruggigt svårt ikväll.
Gunnar måste göra en fantomen match i målet ikväll om vi ens ska ha en chans för framåt kommer vi ju inte göra så mycket mål, max 1 kanske.

Om nisse skulle vart bänkad hade det vart 100% befogat.
Problemet är att Persson har problem med tempot
Ytterell har problem med exakt allt ute på planen.
Så vi tvingas spela med en backsida som inte jag är direkt nöjd med för tillfället. Det känns oerhört frustrerande.

Håller med om Persson. Ytterell gjorde trots allt en riktigt bra match mot Brynäs, annars håller jag med om honom också. Men mest förvånad och besviken är jag när det gäller Nisse Andersson.

Saken ang Nils och Wännströms petningar är lixom att dom två är värvade in i Hv som absoluta top2 kedje spelare. De är några av våra dyraste spelare. Jag anser att ska man peta en dyr spelare gång på gång så är det fan så mycket bättre att sparka och ersätta.
Vafan ska man ha dyra spelare på bänken för ? Kommer spelarna som spelar bli bättre eller vem ska täcka upp för detta pengar leckage ? man betalade dom pengar för att de skulle leverera och blir missnöjda petar dem men lixom vem fan ska stå för dom poängen som grabbarna är inköpta för att leverera ? Thörngren och Lauridsen ??? Näe jag är så äckligt less på att se Hv skötas så sjukt ineffektivt.

Okej Nils kanske va sämsta back emot Brynäs men vafan, blir han bättre på bänken då tänker man ? så fort du gör en skit match så blir du bänkad men Berglund och co som är i familjen är imuna emot bänkningar, samma gäller Sundh Bengtsson ect.

Wännström däremot som är sjukt viktigt att få igång, han bänkar man kors och tvärs och låter Sundh spela PP och i avgörande ögonblick… Så äckligt jävla less på detta. Hur ska vi börja vinna matcher när våra dyraste offensivaste spelare inte får förtroende ?

Antingen går man all in för att försöka väcka dom med självförtroende och istid, eller så agerar man och kickar dem…inte det här jävla daltandet

Förövrigt så lovar jag, kickar dom Nils och låter han gå till en rival i SHL så kommer han tok dominera i det laget sen va så säker.

Nu vet jag inga exakta löner men ska man gå efter någon form av gissning på lön kontra prestation så är jag med oerhört besviken på Nisse. Ser i ärlighetens namn oerhört svag ut i nästan samtliga moment ute på planen. Begriper inte vad sjutton som hänt?

Önerud har förvisso producerat en del poäng men övrig prestation ute på planen är väldigt medioker. En stor besvikelse.

Tror även Wännström lyfter en rätt bra lön och prestationen även där är jag absolut inte nöjd med. Tror det var du? Som skrev att han alibi spelar och det är exakt vad han gör måste vara oerhört frustrerande för både tränare och medspelare.

Och så är vi där igen. Det klagas på dyra toppspelare som inte presterar i HV.

Det här är absolut inget nytt när det gäller HV de senaste fyra åren.

Bör vi inte istället diskutera VARFÖR de inte presterar och VARFÖR de hela tiden måste petas och bänkas för att “de ska komma igång”?

Och för att diskussionen blir saklig får jag återigen påminna om att HV gått ut med att Nisse är skadad.

Det är ju svårt att veta något om löner egentligen, men Wännström kom från Rögle efter att ha varit skadad (hjärnskakning) nästan hela säsongen. Jag tror därför inte att Wännström sitter på nån jättelön som vissa vill göra gällande.

enklaste segern för malmö ikväll för iår

Vet ej om de t exakt är sant men hade för mig han typ var klar för karlskrona men sen kom HV o gav ett högre bud så tror ändå han har relativt bra lön